Липсата на конкуренция на пазара на горива у нас ще ограничи икономическият растеж, прогнозира депутатът от Реформаторския блок Мартин Димитров пред БНТ. Той поясни, че очакванията на премиера за растеж на икономиката от 4,5 на сто ще бъдат невъзможни, ако не бъде решен проблемът с горивата.
Според него на пазара има дисбаланс и високите цени на горивата го доказват. Във вторник цената на бензина и на дизела в България е била четвъртата най-висока в Европа без данъци и акцизи, съобщи още Димитров.
Неговите съмнения са, че на пазара има "някаква форма на картелно споразумение". "Този състав на Комисията за защита на конкуренцията не може да докаже това", коментира още Димитров и посочи, че по тази причина е било внесено искането за промяна на ръководството на регулаторния орган.
Той очаква от новата КЗК да е много решителна по проблема с горивата.
Друг проблем на пазара е собствеността на данъчните складове, посочи още депутатът от Реформаторския блок. Той, заедно със съпартиеца му Петър Славов, поискаха по Закона за достъп до информацията от финансовото министерство да съобщи как се разпределя собствеността на данъчните складове у нас.
От Министерството обаче са отказали тези данни с мотив, че представляват търговска тайна и затова двамата ще заведат иск в съда, за да получат достъп до информацията.
Съмненията на депутатите са, че има концентрация на собствеността на данъчните складове, която допълнително ограничава конкуренцията на пазара на горива в страната.
"Нещо не е наред в конкуренцията на пазара", категоричен беше Димитров и в коментара си за рязкото понижение на цените във Варна. Според него това е причинено от появата на нов играч на пазара. Според българското и европейското законодателство търговците нямат право да продават на загуба и ако законът е спазен във Варна, това означава, че цените навсякъде могат да бъдат по-ниски.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
преди 9 години Г-н Димитров, ИПИ от директора ли си зависи или съществува и работи, без значение кой е той? Една организация, особено като КЗК, трябва най-малко да зависи от председателя й, а за да стане това, трябват правила! Това ви е проблема, липсата на правила, но не ги и искате, а това ви е по-големия проблем! отговор Сигнализирай за неуместен коментар