Въпреки увеличението на минималната работна заплата бюджетът на Националния план за действие по заетостта през 2016 г. остава непроменен – в размер на 73 млн. лева.
Днес правителството е приело на редовното си заседание плана, като очакванията са в заетост да бъдат включени над 21 400 безработни лица, а в обучение – още близо 11 хил. души.
В плана е залегнало и дуалното обучение на безработни лица без квалификация – т.е. обучение и едновременно с това практика във фирмите, на които ще се плаща за всяко разкрито работно място за обучение чрез работа.
С приетия план се дава за първи път възможност за аутсорсване на услуги за безработни лица. За целта ще се предоставят суми за „подкрепена заетост“ на регистрирани фирми посредници за безработни лица, които срещат най-големи трудности при устройване на работа заради инвалидност или принадлежност към рискови групи, посочват от пресцентъра на Министерския съвет.
Средствата ще се отпускат на фирмите посредници, които са ги устроили на работа на несубсидирано работно място, след като са ги подпомогнали с услуги, консултирали, включили в обучения и др. и са постигнали повишаване на тяхната пригодност за заетост, пояснява се в съобщението.
По тази мярка е планирано включване на поне 2 хил. лица, като срокът за заетост трябва да е минимум 12 месеца.
По нова насърчителна мярка ще се стимулират и работодателите да включат в заетост 1 400 безработни лица от уязвимите групи на пазара на труда. Това са хора, регистрирани като безработни за период от поне шест месеца, безработни до 24 години, лица с основно и по-ниско образование, както и хора над 50 години, за които ще се субсидира половината от трудовото възнаграждение и дължимите от работодателя осигуровки.
По регионалните програми за заетост на 28-те области се предвижда през 2016 г. в заетост да бъдат включени 2 200 безработни лица. Със средства от държавния бюджет проект „Красива България” ще осигури заетост на 550 лица и професионално обучение на 200 регистрирани лица в бюрата по труда.
Трудовите възнаграждения на включените в субсидирана заетост ще бъдат съобразени с минималната работна заплата за следващата година – 420 лева при пълен работен ден. Повишава се и трудовото възнаграждение на младежите по програма „Старт в кариерата“ от 430 лв. на 500 лв. Увеличават се заплатите на ромските медиатори, на психолозите, както и на безработните, включени в редица други национални програми.


Иновация: GPS ограничава скоростта на шофьори-рецидивисти
Съдят трима за кражба на медни проводници
МЗ: Последните 300 000 дози противогрипни ваксини тръгнаха към личните лекари
Какво показва цветът на антифриза?
Спипаха само един дрогиран шофьор за последните 24 часа, 7 обаче отказаха тестване
Въглищата - неочакваният източник на стратегически суровини за България
К. Фезелов: Основният проблем на Европа е суровинен, не индустриален и финансов
Преговорите на COP31 разкриват катастрофалния свят без американско лидерство
Макенти: Европа трябва да участва във всякакви преговори за Украйна
Макенти: Всеки трябва да участва в защитата на Украйна
Камион без кабина събра 51 млн долара инвестиции
Opel Sintra: Американският ван, който се провали в Европа
Дилър поиска да смени двигател на Toyota, механик реши проблема за секунди
Никола Цолов ще бъде резерва във Формула 1
Колите на Mercedes-Benz сами ще потеглят на зелено
Оправдаха Лютви Местан за катастрофата със загинало бебе
Най-смъртоносният морски маршрут в света през 2026 г.: Над 300 атаки и десетки загинали
Цончо Ганев с критики към бюджета: Управляващите посягат на най-онеправданите
Вкусни рецепти за бърза вечеря
Рюте отсече: Русия няма да има право на глас в НАТО