Конкретни срокове за началото на строителството на магистралата Русе-Велико Търново все още няма. Това коментира в Русе министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова, предаде БТА.
По думите й причина за това са няколко фактора. "Зависими сме от процедурата по одобрението на Оценката на въздействието върху околната среда (ОВОС). След това да се направи парцеларният план и да започне процедурата по отчуждаването на земите - зависи колко ще са земите и колко ще са обжалванията", каза Павлова.
На въпрос откъде ще дойдат парите за изграждането на пътя министърът коментира, че за момента това, на което ще се разчита, е бюджетно финансиране.
По думите й вероятно ще се използват и приходите от бъдещата тол система, като Павлова изрази надежда, че тя ще бъде въведена до 2018 година.
Идейният проект за пътя вече е готов и е направено съгласуване с общините по трасето. Работи се върху максималния мащаб на проекта - с обща дължина 105 км, като той след това ще бъде разделен на отделни фази.
В момента се разработва ОВОС, която трябва да е готова до ноември, за да може от догодина да започне отчуждаването на земи.
Павлова обясни, че приоритетно ще се започне с обхода на Бяла и след това поетапно - с всички останали фази спрямо възможностите за финансиране.
През март министърът обяви, че от 400 до 650 млн. евро се очаква да струва магистралата от Русе до Велико Търново. Окончателната стойност на проекта ще стане ясна, когато приключат всички процедури по проектирането. Към момента има идеен проект на трасето, избран измежду четири предложения.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
преди 9 години Тунел няма ли да има?? Има толкова хълмове, през които е наложително да се направи тунелно преминаване по "изкопен" метод! отговор Сигнализирай за неуместен коментар