Общо 6 сдружения и 2 фирми ще се борят за строителството на 16 км от магистрала „Хемус“ от пътния възел „Белокопитово“ към Търговище (пътен възел „Буховци“), съобщават от Агенцията „Пътна инфраструктура“.
Индикативната стойност на обществената поръчка е 133 млн. лв. без ДДС.
Днес Агенцията отвори офертите на кандидатите за изпълнението на отсечката от магистралата.
Фирмите, които искат да изграждат отсечката, са италианската „Асталди ЕС ПИ ЕЙ“ АД и „ИНЧ“ АД, София.
Оферти са подали още Обединение „Хемус Лудогорие“, в което участват„Трейс Груп Холд“ АД, „Пътища и мостове“ ЕООД и „Пътно строителство“ АД, ДЗЗД „Хемус 16320“, в което се включват „Инфра Експерт“ ЕООД, „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД, „Автомагистрали - Черно Море“ АД и „Трансконсулт-22 ООД, Обединение „Геопът Белокопитово“ с участници „Геострой“ АД и „Пътстрой 92“ АД, „Хемус Изток-2016“ ДЗЗД, в което участват ПСТ Груп“ ЕАД и „ОРС инфраструктура“ ООД, ДЗЗД „Хемус Инженеринг 2“, в което участват „Пътища Пловдив“ АД, „АГРОМАХ“ ЕООД и „ОБЕРОСЛЕР КАВ. ПИЕТРО“ ООД, и ДЗЗД „АМ „Хемус“ Етап 3 2016“ с участници „АСИГНИЯ ИНФРАЕСТРУКТУРАС“ АД, „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД и „Логистика 21“ ЕООД.
Предвидено е изграждането на 6 виадукта, на пътен възел за връзка с път III-5102 Мировец - Певец, на нова връзка с път I-4 Шумен - Търговище при п. в. „Белокопитово“, на мост и 11 пресичания със селскостопански пътища, поясняват от пътната агенция.
Срокът за изготвяне на технически проект и строителство на обекта е 910 дни, т.е. ако няма обжалвания и изпълнител бъде избран до края на годината, отсечката трябва да е готова за малко повече от 2 години (до 2020 г.).
В момента пътната агенция е пред финал да избере изпълнител за 10-км участък от магистрала „Хемус“ след Ябланица до Боаза. Отделно тече и търг за препроектиране на участъка до Плевен, за да се намали цената на магистралата.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?