IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Производители на зеленчуци ще договарят директни доставки с търговска верига

Инициативата започва от май 2017 г. с "Метро"

14:06 | 28.11.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Български производители на плодове и зеленчуци ще могат директно да договарят и предлагат продукцията си в деветте регионални търговски центъра на веригата "Метро" в България. Инициативата започва от май 2017 г. Това предвижда програма, която да улеснява достъпа на българските фермери до големите търговски вериги в страната, чийто посредник е Министерството на земеделието и храните, информира БТА.

Подробности от програмата бяха представени на пресконференция днес от министъра на земеделието в оставка Десислава Танева и Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на "Метро България".

Търговската верига е първата, подала ръка за идеята, стана известно на брифинга. Атила Йенисен отбеляза, че ще бъдат дадени равни възможности на всички български производители, а това, от своя страна, ще допринесе за сериозен и устойчив бизнес на стопаните. 

Най-добре представителите се от тях да излязат и на международните пазари, е идеята на веригата. За целта започват срещи с български производители на плодове и зеленчуци в деветте регионални центъра, където веригата има търговски обекти.

Ще се съсредоточим върху традиционните български продукти и семена. Ще ги издирим и ще им дадем нов живот със съдействието на българската академична общност, каза още Атила Йенисен.

Държим на автентичността на българското, което е доказало своето качество, посочи той. Търговската верига вече има договор с института "Марица" за възобновяване на производството на български семена.

Делът на българското местно производство, предлагано в търговската верига в момента, е 40-50% от общото, но това не ни удовлетворява, отбеляза Йенисен.

Ще се увеличи и годишният оборот на български плодове и зеленчуци, който в момента възлиза на 20 млн. лв. годишно.

По думите на Йенисен следващият етап на проекта предвижда изнасяне на български продукти за съседните ни страни.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още