България е с най-голям растеж сред страните в Югоизточна Европа (ЮИЕ) в пътническия авиотранспорт благодарение най-вече на нискотарифните авиокомпании през 2016 г. Това показва нов доклад за нискотарифната авиоиндустрия в региона на SeeNews.
Докладът посочва, че развитието на нискотарифните авиокомпании в региона е в съответствие с глобалните тенденции - през 2016 г. за първи път досега с нискотарифни превозвачи пътуват повече от 1 милиард души по целия свят. Според експерти през 2030 г. нискотарифните превозвачи ще реализират 34% от световния въздушен трафик, а в Западна Европа делът им може да достигне до 60%. Очакванията са за сходно развитие и в ЮИЕ.
Бумът на нискотарифните пътувания създава нов пазар с нов тип клиенти, който обаче не измества вече утвърдените големи авиокомпании, а намира място до тях и допринася за разширяването на общия въздушен транспорт, пише в доклада.
За разлика от България и Румъния обаче, националните превозвачи на Сърбия и Хърватия остават пред нискотарифните си конкуренти по брой превозени пътници.
В България националният превозвач Bulgaria Air през 2015 г. оглавява класацията на Летище София като брой полети седмично - със 122 полета, следван от Wizz Air и Ryanair. Въпреки това пътниците на Bulgaria Air намаляват с почти 80 хил. през 2015 г. в сравнение с предходната година.
Wizz Air конкурира с повече дестинации, както и по-голям капацитет на седалката, пише в доклада. Ryanair също се превръща в сериозен претендент на българския пазар - компанията си постави за цел постигане на 25% дял на българския пазар през 2017 г. и издигане до водещ авиопревозвач в средносрочен план.
Ryanair очаква увеличение с 40% на броя пътници по румънските си линии през финансовата 2018 г.
Според агенцията за медийни анализи Perceptica Ryanair и Wizz Air са най-популярните авиокомпании по отношение на медийното отразяване в социалните мрежи от трите водещи нискотарифни авиокомпании в България, Сърбия и Хърватия за периода юни 2016 г. - февруари 2017 г. И докато потребителите дават висока оценка в социалните мрежи на ценовите политики и промоционални практики на трите авиопревозвача, в същото време те силно критикуват политиката им за превоз на багаж и обслужване на клиенти.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО