От утре на ГКПП Кулата ще бъде отделен кантар за обработка на празни камиони и товарни микробуси, което се очаква да облекчи трафика, съобщават от Агенция „Митници“ (АМ) на своята интернет страница.
Засиленият контрол по границите е изключително важен и нивото му не бива да се снижава, защото контрабандата и сивият сектор рефликтират и върху легалния бизнес. Около това се обединиха ръководствата на Агенция „Митници", МВР и Съюза на международните превозвачи по време на среща, която се проведе днес.
Припомняме, че заради продължаващите проблеми по българските граници и постоянните опашки от камиони от понеделник 29 май Съюзът на българските транспортни работници, подкрепен от Националното сдружение за международни превози, започва протест.
Решението за ефективни протести е взето, след като двугодишните опити за преговори с контролните институции, базирани на границата, не са дали никакъв резултат, обясниха организторите на протеста. Те настояха работата на митниците да бъде оптимизирана.
Въпреки отделянето на кантара за празни камиони и микробуси, основен проблем остава ремонтът на гръцкия пункт Промахон, уточняват от АМ. Според ведомството едва след приключването му ще могат да бъдат въведени и други мерки за облекчаване на обработката на товарните автомобили.
Гранична полиция вече е набелязала такива мерки, заяви заместник-главният секретар на МВР Георги Арабаджиев.
Агенция „Митници" и Съюза на международните превозвачи са се договорили за ежедневен оперативен обмен на информация за възникнали проблеми от компетентността на митниците, което ще позволи по-бързото им остраняване.
„Ние сме отворени за предложения", заяви директорът на Агенция „Митници" Георги Костов и допълни, че през миналата седмица е посетил ГКПП Кулата, за да види какви са условията там. Междинната полоса между Промахон и Кулата е празна, което означава, че ние веднага обработваме превозните средства, които постъпват от към гръцка страна, обясни още той и допълни, че всички кантари на пункта са в изправност и работят.
„Ние залагаме на подобни срещи, защото всичко, което сме постигнали е чрез диалог. Затварянето на гранични пунктове не е приемлива форма на протест, тъй като отново води до излишен престои на шофьорите по границите", заявиха от Съюза на международните превозвачи, който бе представен на срещата от Ангел Траков, председател на Управителния съвет, Илиян Филипов, член на Управителния съвет и Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска