Недофинансирането в пътния сектор се очаква да бъде преодоляно с въвеждането на тол системата. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на блиц контрола в рамките на заседанието на ресорната парламентарна комисия, предава БТА.
Очакваните приходи от тол такси ще са над 1 млрд. лева три години след въвеждането на системата, а първата година се очаква те да са близо 850 млн. лева. Средствата от постъпленията ще са и за нови отсечки в Северна и Северозападна България, които трябва да бъдат довършени.
В отговор на депутатски въпрос министърът информира, че по инвестиционната програма за развитие на Северозападна България, Родопите, Странджа и Сакар, пограничните и полупланинските райони ще се направи нов преглед на проектите, предложени за финансиране. Изискването на Министерството на финансите е те да са предимно насочени към развитие на човешкия ресурс, от което ще зависи и финансовата обезпеченост на тази програма, която е с индикативна стойност от над 130 млн. лева годишно. Министерството ще е готово с концепцията и приоритетите до три месеца, а програмата трябва да бъде приета от Министерския съвет.
24 млн. лева ще бъдат насочени за водни проекти към населени места, които по обективни причини нямат достъп до европейски ресурси и това ще е целеви инструмент от държавата, каза министърът.
По темата за свлачищата министърът информира, че за 27 обекта ще има средства за укрепването им по оперативна програма "Околна среда" за близо 60 млн. лева, като обектите са основно по републиканската пътна мрежа и в населените места. Индикативната сума, нужна общо за укрепването на свлачищните зони в страната, е над 1 млрд. лева.
Министърът съобщи още, че проекти за рехабилитация на 26 пътни отсечки от регионалните републикански пътища извън трансевропейската пътна мрежа са подадени от Агенция "Пътна инфраструктура" за финансиране по оперативна програма "Региони в растеж". От тях 23 са одобрени, а схемата е за над 300 млн. лева. Ще има недостиг от около 100 млн. лева, който ще бъде покрит от АПИ.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
преди 8 години Интересно, хем не вдигаме данъци, хем събираме повече ;)Принципно недофинансирането е заради кражби, а не заради липсата на средства, след като имаме 2 млрд. За "саниране". Чудно, ако в блока не си поддържате асансьора, то той трябва да се спре, а ако държавата не поддържа пътищата какво става, вярно, оплаква се колко сме лоши, че го искаме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар