IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Московски: Новият жп коридор между България и Гърция ще струва 1,07 млрд. евро

Начинът за финансиране тепърва ще бъде договарян с ЕК и Европейската инвестиционна банка

10:35 | 07.09.17 г. 3
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Модернизацията на съществуващите релси и доизграждането на необходимите трасета и съоръжения в България за железопътния транспортен коридор, който ще свързва Русе и Солун, ще струва 1,07 млрд. евро по изчисления на транспортното министерство. Това каза по Нова телевизия транспортният министър Ивайло Московски и допълни, че вероятно коридорът ще е готов до десет години.

Преди дни министрите на транспорта на двете страни Ивайло Московски и Христос Спирдзис подписаха в Кавала Меморандум за разбирателство за развитието на железопътна връзка "Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - Русе".

Московски обясни, че проектът в първата си фаза е включвал връзка между пристанищата Бургас и Александруполис. Впоследствие е развит и са включени повече пристанища от българска и от гръцка страна. Добавени са пристанищата Солун, Кавала, Александруполис през Свиленград и българските Бургас, Варна и Русе.

Създаваме съвместен екип с Гърция. Начинът за финансиране тепърва ще бъде договарян с Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка”, коментира още Московски.

Участъкът Александруполис-Бургас може да стане до 2-3 години. Изграждането на интермодалните терминали на Варна и Русе ще отнемат повече време – може би до около 10 години този коридор ще бъде факт”, поясни транспортният министър Ивайло Московски.

По думите му новата железопътна връзка между Гърция и България, която ще свързва Дунав, Черно и Егейско море, ще допринесе много за стокообмена между двете страни. Московски допълни, че очаква до две години да е пусната отсечката между Бургас и Александруполис.

По думите му модернизацията на влаковата транспортна система е сложен процес. А там, където има проблемни участъци, влаковете трябва да намаляват до безопасна скорост.

Московски внесе яснота и по изказването на премиера Бойко Борисов отпреди дни, че магистрала "Хемус" ще подмине Севлиево догодина, заявявайки, че думите му не са разбрани правилно. Той уточни, че министър-председателят най-вероятно е искал да каже, че до тогава трябва да приключат тръжните процедури.

Министърът обясни, че в първата половина на 2018 г. всички документи за отсечката между Плевен и Ловеч трябва да са готови и да започне строежът. Министърът уточни, че магистралата е сложна за изпълнение и няма как толкова бързо да бъде построена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:38 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 5 rate down comment 1
bgMan
преди 6 години
Това трасе ще бъде много добра алтернатива за тези, които не искат да преминават през Босфора.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 2
majnata
преди 6 години
Абе *** направо ги размърдай , тука я те прочете некой , я не ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 3
lyusien
преди 6 години
Проекът е много добър и със сигурност ще се намерят пари Но 10 години е твърде дълаг срок Можете да го направите за 5 години но трябва сериозна ангажираност на всички страни Ще бъде напрегнато но ефектът и ползите си заслужава усилията
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още