Модернизацията на съществуващите релси и доизграждането на необходимите трасета и съоръжения в България за железопътния транспортен коридор, който ще свързва Русе и Солун, ще струва 1,07 млрд. евро по изчисления на транспортното министерство. Това каза по Нова телевизия транспортният министър Ивайло Московски и допълни, че вероятно коридорът ще е готов до десет години.
Преди дни министрите на транспорта на двете страни Ивайло Московски и Христос Спирдзис подписаха в Кавала Меморандум за разбирателство за развитието на железопътна връзка "Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - Русе".
Московски обясни, че проектът в първата си фаза е включвал връзка между пристанищата Бургас и Александруполис. Впоследствие е развит и са включени повече пристанища от българска и от гръцка страна. Добавени са пристанищата Солун, Кавала, Александруполис през Свиленград и българските Бургас, Варна и Русе.
„Създаваме съвместен екип с Гърция. Начинът за финансиране тепърва ще бъде договарян с Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка”, коментира още Московски.
„Участъкът Александруполис-Бургас може да стане до 2-3 години. Изграждането на интермодалните терминали на Варна и Русе ще отнемат повече време – може би до около 10 години този коридор ще бъде факт”, поясни транспортният министър Ивайло Московски.
По думите му новата железопътна връзка между Гърция и България, която ще свързва Дунав, Черно и Егейско море, ще допринесе много за стокообмена между двете страни. Московски допълни, че очаква до две години да е пусната отсечката между Бургас и Александруполис.
По думите му модернизацията на влаковата транспортна система е сложен процес. А там, където има проблемни участъци, влаковете трябва да намаляват до безопасна скорост.
Московски внесе яснота и по изказването на премиера Бойко Борисов отпреди дни, че магистрала "Хемус" ще подмине Севлиево догодина, заявявайки, че думите му не са разбрани правилно. Той уточни, че министър-председателят най-вероятно е искал да каже, че до тогава трябва да приключат тръжните процедури.
Министърът обясни, че в първата половина на 2018 г. всички документи за отсечката между Плевен и Ловеч трябва да са готови и да започне строежът. Министърът уточни, че магистралата е сложна за изпълнение и няма как толкова бързо да бъде построена.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
преди 8 години Това трасе ще бъде много добра алтернатива за тези, които не искат да преминават през Босфора. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Абе *** направо ги размърдай , тука я те прочете некой , я не ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Проекът е много добър и със сигурност ще се намерят пари Но 10 години е твърде дълаг срок Можете да го направите за 5 години но трябва сериозна ангажираност на всички страни Ще бъде напрегнато но ефектът и ползите си заслужава усилията отговор Сигнализирай за неуместен коментар