Повишаването на таксите за движение по пътищата след въвеждането на тол системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми.
Това прогнозира пред БНР Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ).
Според него „продължава да има неизяснени въпроси“ около въвеждането на тол системата.
"Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища все още е плачевно. Трябва обаче да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени", коментира Русев.
По думите му където е въведена тол системата в Европа, тя обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за от 50 до 80%.
Русев е категоричен, че трябва да се изясни дали въобще има нужда от тол система, защото по думите му „има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза“.
"Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко, отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС. Стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава. Има варианти, трябва да се мисли", посочи Койчо Русев.
Той съобщи, че браншът е готов за диалог, но засега „никой не чува неговия глас“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?