Ден преди протеста на превозвачите срещу предложения от Европейската комисия (ЕК) пакет за мобилност синдикатите заявиха, че искат да бъдат променени условията, при които работят българските работници в чужбина.
Пакетът за мобилност предвижда шофьорите да се прибират до родното си място на всеки три седмици, след третия ден в страна от ЕС да получават колкото местните шофьори, също така да нощуват в хотели, а не в кабините на камионите. За промените се застъпват старите страни членки на ЕС като Франция и Германия, които смятат, че се осъществява социален дъмпинг.
Подкрепяме превозвачите и националната позиция, каза лидерът на КНСБ Пламен Димитров пред журналисти в Министерския съвет, предаде БТА. В пакета за мобилност не могат да се поставят условия, които дискриминират една или друга държава или части от бизнеса, допълни той.
Това, което се предлага за каботажните превози - 48 часа да се работи, а след това седем дена да не може, не е приемливо за България, каза Пламен Димитров.
Синдикатите подкрепят желанието на превозвачите шофьорите да не се връщат по домовете си за почивка. Тя може да се уреди по редица други начини, каза Димитров. Синдикатите са съгласни и с искането на бизнеса за избор на шофьорите къде да реализират тази почивка - дали да е непременно извън превозното средство или в него, според обстоятелствата.
„Ние обаче, като синдикати, искаме да бъдат променени условията, при които работят нашите работници в чужбина“, заяви той.
Междудневната почивка не трябва да е девет часа, а 11 часа. Другото, което искаме, е заплащането на шофьорите да е според стандарта на страната, където преобладаващо се извършва дейността, каза Пламен Димитров.
Ако имаме отиване и връщане на камиона в България, то тогава ще е според нашия стандарт за плащане. Но при каботажни превози в Германия, Франция и Белгия, на шофьорите трябва да се заплаща според стандартите на някоя от тези страни, допълни той.
От БСП междувременно разпространиха декларация по казуса.
„Благородният мотив, че предложеният пакет за мобилност е в защита правата на работещите, тяхното по-добро заплащане и право на почивка, всъщност лишава огромен брой хора от работа у нас“, казват социалистите. Те изтъкват, че промените в регулациите за товарните превози предвиждат изключително тежки рестрикции по отношение на транспортния сектор и могат да доведат до фактическото му унищожение в България.
„Правителството отдавна трябваше да търси общата позиция на засегнатите страни от предложенията в пакета за мобилност, а не по познатия ни пожарникарски начин - да се разтича в последната секунда“, пише още в декларацията.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска