Ако България имаше обща икономическа визия и всички компании се обединяваха зад нея, то развитието им на пазара щеше да е много по-лесно. Това заяви Огнян Донев, председател на Съвета на директорите на Софарма, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Според Донев друг съществен проблем за родните компании е и недотам добрият имидж на България в някои държави.
„Ако германско дружество навлезе на някой пазар, то всички предполагат високо качество и много точни хора. Не е сигурно дали конкретната фирма ще е такава, но това се приема по презумпция. Ние сме от Балканите обаче и разбиранията от нас не са такива“.
Донев посочи, че с отварянето на пазарите и достъпа до международни продукти делът на българските производители на лекарства е значително намалял, като към момента той е не повече от 8% на пазара в България.
За „Софарма“ най-голям пазар остава руският, като той се развива с добри темпове, коментира гостът и добави, че компанията е предимно производител на генерични лекарства.
„След 20 години патентна защита един медикамент се предлага на пазара под друга търговска марка и при много по-достъпни цени. Знае се кога е датата, на която патентът изтича, така че следващият продукт трябва да е готов преди нея. В деня на изтичането ѝ той се появява на пазара“.
Според Донев родното производство е изключително важно, тъй като то е дисциплиниращ фактор за чуждестранните компании на пазара, по който те се ориентират за цените, на които да предлагат продуктите си.
Донев посочи, че за успешното налагане на един продукт са необходими комплексни решения, свързани с качеството, рекламата, цената му и пр.
Гостът отбеляза, че в управлението на компания с хиляди служители най-важен остава човешкият фактор. Мениджърството не е нещо закостеняло и трябва да се променя, добави той.
Целия разговор вижте във видеото


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
преди 7 години Какъв е имиджа на Софарма? Имидж на една голяма успяла българска частна фирма. По скоро фирмим като тази дават на БГ добра репутация, докато корупцията ни разваля имиджа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ние се сещаме, но той се прави на разсеян по обясними причини :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Що не се сещаме че имиджа на държавата до някаква степен се дължи и на Имиджа на Собствениците на големите компании като примерно Софарма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар