86% от работодателите в световен мащаб не планират намаляване на персонала заради роботизацията. В България делът на фирмите, които смятат да съкращават служители за сметка на въвеждане на автоматизация, варира от 1 до 10%.
От изследваните 42 държави само в Австрия между 10 и 20% от работодателите смятат да прибегнат до тази мярка.
Тези данни бяха представени от Мария Лазова, мениджър „Бизнес развитие“ в Manpower, на форума „Студентите питат – бизнесът и науката отговарят“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, съобщиха организаторите.
Роботите ще взимат задачите, но не и работата. Ще се появяват нови дейноси, с които да се ангажира човешкият ресурс, сочи изследването на Мanpower. Функциите в организациите, които ще бъдат засегнати от роботизацията, са административни и офис дейности, финанси и счетоводство, човешки ресурси, производство, директно обслужване на клиенти и ИТ.
Човешките умения изпъкват в дигиталната ера, показва проучването. Те са важни при комуникацията и при вземане на решения в трудни ситуации. В настоящия момент не можем да предвидим какви ще бъдат 65% от дейностите, така че и технологиите, които ще улесняват процесите, също са неизвестни.
Със сигурност може да се каже обаче, че никой няма да се освобождава от талантливите служители. Човешките силни страни, комбинирани с техническо и дигитално ноу-хау, както и отличното говоримо и писмено владеене на чужди езици, и способността да се решават проблеми ще бъдат едни от най-търсените от работодателите. Идеалният служител трябва да притежава точния микс от умения.
Да откриеш човек, който отговаря съвсем точно на изискванията за съответна позиция, е погрешно. Работодателите трябва да избират кадри, които са готови да се учат.
Проучване показва, че в САЩ през 2020 г. ще има недостиг на 2 млн. души в производствената сфера, голяма част от местата са за инженери. За да не се усети тази липса, е създадена програма за преквалификация на пенсионирани военни инженери, които след тримесечно обучение са готови за вакантните места, разказа още Мария Лазова.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
преди 7 години Да не бъдем такива наивници . Един частен бизнес въвежда роботи с единствената цел , да ограничи разходите за персонал . Едно автономно такси няма начин да струва колкото 3 коли , а зад волана да има и водач . Никой бизнес не може да си позволи подобен лукс . отговор Сигнализирай за неуместен коментар