Въпреки че гледната точка на шофьорите е слабо застъпена през цялото време, в което се обсъжда пакета „Макрон“, в него има точки, които са в интерес на гилдията. Това коментира в ефира на БНР Господин Иванов от Сдружението на българските професионални шофьори (СБШ).
„В част от предложенията на френския президент ние виждахме шанс за по-добро заплащане откъм осигуряване и откъм заплати. Имаше точка, в която ни беше предложено равно заплащане за равен труд – тоест, да ни се плаща почасово, както примерно в Германия, в Австрия, поне по минималните стандарти за тези страни. Това щеше да бъде осигурителен праг. Виждахме повишаване на заплатата. Повтарям заплатата, а не на дохода, защото има разлика. Доходът при нас се образува от заплата 560 лв. плюс командировъчни. Тази пропорция изобщо не ни устройва и искаме уличаване на осигурителните прагове“, обясни Иванов защо представители на СБШ не се включиха във вчерашния протест в Брюксел.
Шофьорите искат преструктуриране на средствата, защото заплатата е малък процент от доходите им. „Когато излязат в болничен, шофьорите излизат на база минимален осигурителен доход, а когато се пенсионират получават малка пенсия. Вчера един колега се оплака в социалните мрежи - 44 години стаж, но 207 лв. пенсия. Вие ми кажете нормално ли е 30-40 години да живееш в камион и да вземеш 200 лв. или 250 лв. пенсия. Никъде в Европа, доколкото знаем, го няма този начин на плащане“, каза Иванов.
Той отчете и огромна разлика в това отношение сред българите, които работят за чуждестранни фирми и тези, които работят в чужбина, но за български превозвачи.
„Осъзнаваме, че част от мерките са изключително спорни и дискриминационни“, заяви той и оцени каботажа и връщането на камионите като „изключителен проблем“ за превозвачите. Иванов призова фирмите у нас да покажат, че наистина мислят за своите шофьори и да им предложат колективни трудови договори.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
преди 6 години Хех, загрижили се били ЕС за нашите шофьори.Смеххх.И какво означава пенсиониран шофьор, повечето въртят геврека и след пенсия. Тъкмо могат да започнат да се осигуряват на реални доходи, ако искат да я качат. Но повечето(вкл и аз) предпочитам кеш сега и веднага, отколкото в някакво мъгляво бъдеще. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ми като си се осигурявал на 200 лв, взимал си 1500 евро на месец на ръка, да си заделял от тях за пенсия, тоест тук проблема си е при нас, ако чакаме законопроекта макрон да ни реши тези казуси... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ако приравнят ставките и заплащането, всички *** ще ги изритат веднага - те точно това и искат, затова го предлагат -някой се е заблудил, че им пука за работниците. За какво ти е да караш шофьор от България ако ще му плащаш колкото на германеца? Те и сега могат да работят по германските ставки, ама що ли не ги взимат германските фирми? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ууу сефте да чуя едно адекватно интервю по темата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар