Няма нито един автомобил, който да е спрян от движение заради това, че замърсява околната среда. Tова коментира пред БНР Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили. Повод за изказването му е вчерашната акция на Столична община и обявените масови проверки на КАТ заради завишените над 5 пъти стойности на фини прахови частици. С газ анализатори униформените трябваше измерват вредните емисии от автомобилите, но данни от инспекциите така и не бяха публикувани.
Христов коментира и идеите на евродепутата Андрей Новаков за автомобилите втора ръка, които предвиждат още в началото на 2020 г. да има възможност всеки, който си купува такъв автомобил, да може да провери на колко реални километра е той, както и тези автомобили да се купуват с гаранция от 6 месеца.
„Безопасността трябва да е приоритет. Реално обаче тези идеи ми изглеждат типично по български и че пак започваме да откриваме топлата вода. Не съм съгласен с похарчените средства за тези правила и директиви относно проверката на километража. Това е процес, който е изключително трудно доказуем. Освен това в близките 2-3 години абсолютно всички съвременни автомобили ще имат възможност онлайн да се проверява пробегът. При много от марките и в момента пробегът и сервизната история освен в автомобила, има q качена и на ключа. Не виждам смисъл да се прави чак директива и някакви правила, за които са похарчени доста средства“, обясни Христов в предаването „Преди всички“.
Според него при покупка на стар автомобил българинът няма навика да проверява нито километража, нито състоянието на колата. Затова той смята, че тези мерки няма да имат успех.
Христов подчерта още, че идеята на евродепутата за автомобилите втора ръка с гаранция е от преди 10 години. По думите му обаче тази идея не е проработила, а автомобилите, които са с гаранция и стикер за гаранция, почти не се търсят, защото са малко по-скъпи.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 6 години Минималната гаранция трябва да стане задължителна и тогава всички ще са поставени при еднакви условия. Конкуренцията ще решава въпроса с цената. Все пак не се продава скрап, а техника, която уж е годна за употреба и не е опасна! отговор Сигнализирай за неуместен коментар