Не се подготвя забрана за ограничаване на вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това е резервен вариант, коментира министърът на околната среда и водите Нено Димов по Нова телевизия. Той обясни, че става дума само за ограничаване на вноса, а не за пълна забрана.
„Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, поясни той и напомни, че не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС. „Когато една кола не може да бъде изнасяна, защото се третира като отпадък това е един вид ограничение”, посочи той.
Нено Димов отбеляза, че още миналата година този въпрос е поставен за решение на европейско ниво. Министърът припомни, че България е получила подкрепата на осем страни от ЕС за предприемане на мерки срещу притока на замърсяващи автомобили от Западна към Източна Европа.
По думите му два са основните проблема от внасянето на дизеловите автомобили – замърсяването на въздуха и отпадъците, които идват от тях.
„Единственият проблем, който имаме в България по отношение на замърсяването на въздуха е с фините прахови частици”, каза екоминистърът, като според него това може да се реши с електромобили. Димов призова да се работи в тази посока. Според него решенията срещу замърсяването на въздуха в градовете трябва да се взимат от общините.
„Успяхме да договорим с Европейската комисия едни 400 млн. лева, които са вече на разположение на общините. Повече от шест месеца отделихме, за да убедим ЕК, и процедурата за кандидатстване за електрификацията на транспорта се отваря буквално тези дни“, допълни той.
Според него е необходимо да се работи за въвеждането на електромобили в България. „На Съвета на министрите получих подкрепата на една трета от държавите в ЕС за изграждане на фонд, който да подпомага инфраструктурата и електрификацията на страните от Съюза, така че това е процес, който ще продължа да развивам и да се опитам да направя максималното в тази посока”, каза министърът.
Той обясни, че годишният технически преглед дава възможност за различни видове стикери от гледна точка на категорията на колата, а местната власт е тази, която забранява влизането на някои категории автомобили. „Тези зони, които трябва да бъдат направени в градовете, са въпрос на планиране на самите градове", посочи той.
Във връзка с дивото къмпингуване Нено Димов посочи, че има минимални условия и изисквания, при които хората могат да къмпингуват. “Основното е да не се минава през преустройство на територията”, настоява министърът.
За пречиствателните станции по черноморските ни курорти, той заяви, че във всички големи курорти има такива действащи станции, но призна, че остава проблемът при по-малките курорти, но смята, че там е осигурена възможност за финансиране и изграждането на пречиствателни станции.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
преди 6 години Министърът иска Европа да му свърши работата, затова се оправдава с нея. Ама в това няма логика, защото интересът е наш, а Европа в случая има противоположен. Над 10 г. автомобили не трябва да се внасят! Аргументите ще ги намери министърът, затова му плащаме заплатата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "Не се подготвя забрана за ограничаване на вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. ".... а защо не се подготвя ? докога държавата ще е заложник на 200 фирми внасящи и търгуващи автомобили втора употреба ? какво ще се случи като забранят да се внасят автомобили тръгнали за скрап по белия свят като годни за каране в БГ ? докога бре др. димов ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар