Първите българи с две пенсии вече имат над 4000 лв. в частен фонд
В. Сега
Първите българи, които ще се пенсионират с две пенсии, успяха да спестят над 4000 лв. средно в частен универсален фонд, показва официалната статистика на Комисията за финансов надзор. Към 30 юни 2019 г. хората във възрастовата група 55-59 г. имат средно 4075.11 лв. в индивидуалните си партиди. При жените натрупаните средства са 4021.95 лв. - именно жените, родени през 1960 г. ще са първите, които ще получават пенсия и от НОИ, и от частен фонд, като това ще стане от 2021 г. Мъжете в същата възрастова категория имат 4128.92 лв., като за тях вторият стълб ще влезе в действие от 2024 г.
Средният размер на натрупаните средства в универсален фонд на едно осигурено лице към 30 юни е 3284.91 лв., като за мъжете сумата е 3444.44 лв., а за жените - 3115.84 лв. Най-голямата средна сума по партидите имат мъжете на възраст 50-54 г. - 4297.86 лв. При жените най-голямата средна сума също е в тази възрастова група и достига 4147.24 лв. Общият брой на осигурените лица в четирите вида пенсионни фондове - универсални, доброволни, професионални и доброволни професионални по професионални схеми, е 4 712 456 души, като нараства спрямо същата дата на миналата година с 1.61%.
Танева иска "обратно начисляване" на ДДС за мляко, плодове и зеленчуци
В. Сега
Данъчна промяна за производители и преработватели на плодове, зеленчуци и мляко предлага министърът на земеделието Десислава Танева. Тя иска от догодина да се въведе механизмът на обратно начисляване на ДДС. При него данъкът се начислява и внася не от продавача на стоката, а от този, който я купува. Целта е да се пресекат измамите с ДДС. Освен това мярката ще подпомогне земеделските стопани - ще отпадне периодът на проверки и изчакване за възстановяване на данъчен кредит и те ще разполагат с повече средства, които ще могат да инвестират в модернизация и разширяване на производството, мотивира се Танева.
От 50 до над 5000 лв. за пост на БГ инфлуенсър
В. Монитор
От минимум 50 до над 5000 лв. – в тези граници върви тарифата, на която инфлуенсърите в България котират всяка своя публикация в Инстаграм, научи „Монитор“. Да продадеш влиянието си в социалните мрежи, е сравнително нова професия у нас, като по-масово към нея се обръщат едва през последните две години. Тарифата, по която се оценява присъствието на момичетата и момчетата онлайн, обаче е строго индивидуална.
Тя обикновено зависи от броя последователи, които имат инфлуенсърите. Според неписано правило на маркетинга в Инстаграм поне 10 хиляди души трябва да следят публикациите ти, за да можеш от тях, казва ни Анелия Бодурова, собственик на агенция Tweegra, сред чиито дейности попада и развитието на инфлуенсъри. Онлайн звездите, разбира се, могат да рекламират и преди достигането на заветната бройка, но тогава това се случва най-често на бартерен принцип – продукт в замяна на ревю или друг вид пост, свързан с промотирания обект. Колкото по-популярен ставаш онлайн обаче, толкова повече можеш да оскъпиш рекламния си пост, като според Гаел Бонел Санчез – основателя на GBS Models, всеки допълнителни 10 000 последователи могат да вдигнат тарифата ти с по 100 долара.
БДЖ ще конкурират автобуси с нов влак
В. 24 часа
БДЖ ще пробват да конкурира автобусите до Пловдив и Стара Загора с ускорен влак, който ще пуснат през септември. Той ще спира преди Пловдив само 2 гари и пътуването от София ще е 2 часа и 10 минути. Това все пак е малко повече, отколкото с автобус, но ще е с най-новите вагони ис по-нов локомотив.
През септември ще се обявяват и обществените поръчки за нови вагони и локомотиви. Едната поръчка ще е за 5 или 6 локомотива, като прогнозната стойност на един е 2,5 млн. евро. Втората е за 30 нови вагона, като единият струва около 1 млн. евро. Срокът за доставката им е 1 година, така че ако поръчката приключи с договор по Нова година, то в началото на 2021 г. жп превозвачът ще има нови влакове.
България е обявена за 13-ата най-добра винена дестинация в света
Дневник
България е класирана на престижното 13-о място, изпреварвайки Гърция и Австралия сред най-добрите в света туристически дестинации за любителите на виното.
Британският сайт за пътувания lastminute.com е класирал 30 страни - производители на вино, според това дали има лозя, отворени за посещения и организират ли се дегустации, какви международни награди имат местните вина, средните разходи за пътуване до съответната страна (с отправна точка Лондон) и средните разходи за хотел и храна в нея, както и каква е средната температура на въздуха.
Италия води класацията с 33 лозови масива, които приемат туристи, и 994 винарни с дегустации, както и над 19 хил. награди за винопроизводителите. Втора е Франция, а на трето място - Испания. Южна Африка е на четвърто място и е най-добре представилият се неевропейски винопроизводител.