За индустрията въпросът дали идва криза не стои – всъщност кризата дойде. Това е мнението на председателя на Асоциацията на индустриалния капитал Васил Велев, изказано пред БНР.
„За юни статистиката отчете спад на износа с 6,4%. За юни и юли отчете спад на индустриалното производство. Стопанската конюнктура за август е -3,1%. За пръв път от много време несигурността изпреварва проблема с човешките ресурси“, коментира той.
Спад в продажбите от месеци
Васил Велев отчете, че „и в машиностроенето, и в електротехниката, и в текстил и облекло, в производството на мебели, на метали имаме спад в продажбите и то от месеци”. “Очакваме за цялото трето тримесечие спад на индустриалното производство в страната“, прогнозира председателят на работодателската организация.
Два начина на поведение
По думите на Велев има два начина на поведение като реакция – “да се правим, че нищо не се случва, за да не се свива допълнително потреблението и оттам да не се усилва допълнително кризата, другото – да се каже честно на хората да бъдат по-разумни”.
Посока - към рецесия
Според анализа на председателя на АИКБ посоката на българската икономика е към рецесия. „Когато индустрията тръгне надолу, икономиката е инертна, процесите се развиват бавно, но посоката е тази“, аргументира се той.
Представителят на работодателската организация смята, че след “големия харч за изтребители може да се окаже в един момент, че ERM II ще се отдалечи поради голям дефицит, ако не се вземат своевременно мерки”.
Подкрепа за износителите
Васил Велев напомни, че вече е поиската подкрепа от социалното министерство (МТСП) за експортно ориентираните компании, при които има проблем.
“Време е да се действа, няма какво да чакаме”, категоричен е Велев и обясни, че очакваната помощ от държавата е за десетки хиляди работни места. „Не са огромни средства и те безалтернативно трябва да се намерят. Не трябва да допускаме грешката от миналата криза, когато не подкрепихме предприятията. Надяваме се тази да не е нито толкова дълбока, нито толкова дълга – няма такива предпоставки“, обобщи оптимистично председателят на Асоциацията на индустриалния капитал.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 6 години Леееко с големите метафори, "големия харч" за изтребители, смотан е точно колкото герб окрадоха покрай безсмислената програма за саниране или рестартиране на гьола ! ... те всяка година чопват между 8 и 10 самолета от бюджета без да се усети! Но тогава мълчиш като бит ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар