Ограничаване на възможностите за извършване на нерегламентирани превози и повишаване качеството на извършваната контролна и административно-наказателна дейност, намаляване на административната тежест за таксиметровите шофьори и регистрация на фирмите и лицата, предлагащи "Пътна помощ". Това одобри парламентът, като прие поправки в Закона за автомобилните превози на първо гласуване.
Измененията са внесени от Министерски съвет. „За“ тях гласуваха 96 народни представители, „против“ – 3-ма и „въздържали се“ – 24, с което поправките бяха приети, предава Агенция „Фокус“.
Припомняме, че искането за ограничаването на нелегалните превози беше едно от условията на автобусните превозвачи, които те поставиха, за да отменят протеста си, който беше планиран за 13 януари т.г.
За целта Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" ще трябва да създаде база данни с всички лица, извършващи превоз на пътници или товари за собствена сметка, и превозните средства, с които се правят те.
С предлаганите промени в Закона за автомобилните превози се предвижда намаляване на административната тежест на лицата, осъществяващи таксиметрова дейност. С текстовете се създава единен публичен таксиметров регистър.
Предмет на законопроекта е и регламентирането на превозите с атракционна цел, както и превозите на повредени пътни превозни средства, т. нар. „Пътна помощ“.
Промените предвиждат и отпадане на задължително да има предпазни колани в автобуси, за които е записано, че возят правостоящи, както и за тези, извършващи превози на разстояние до 30 километра. В законопроекта се предвижда изискването за оборудване с обезопасителни колани да не се прилага за моторни превозни средства от категории М2 и М3, клас А и клас I, както и от категории М2 и М3, клас В и клас II, с които се извършва специализиран превоз и превоз на пътници по редовни автобусни линии. Тази мярка касае случаите, когато превозът е с еднопосочна дължина на маршрута до 30 км. Изключение ще правят специализираните превози на деца или ученици.
С преходните и заключителните разпоредби от законопроекта се предвижда промяна в Закона за движението по пътищата, касаеща регламентиране на правилата за движението по пътищата с електрически тротинетки.
В законопроекта те са наречени индивидуални електрически превозни средства. С текстовете се въвежда легална дефиниция на „индивидуални електрически превозни средства“ и „самобалансиращо се превозно средство“. Съгласно текстовете водачите на така наречените електрически тротинетки са длъжни да ползват в тъмните часове на денонощието или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото. Водачите на електрически тротинетки са задължени да ползват каска, ако са на възраст до осемнадесет години. Също така за тези превозни средства се забранява скоростта по-висока от 25 km/h. Водачите на тези превозни средства няма да могат да превозват други лица.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо