Ще бъде година на кратките пътувания на фона на по-малкото отпуски заради коронавируса. Занапред, след преодоляване на коронавируса, трябва да акцентираме върху по-устойчива форма на туризма, за да се отличим сред останалите страни. Това съветва в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Любомир Попйорданов, учредител и почетен председател на Българската асоциация за алтернативен туризъм (БААТ) и основател на туристическа агенция Одисея-ин.
"Българското туристическо законодателство в тази ситуация няма гаранционен фонд и идеи за устойчиво развитие", посочи той проблемите за бранша.
"Лишени сме от възможности за постъпления в последния месец и това ще бъде така поне още месец. Целият нишов бизнес е есенцията, автентичният образ на България. Ефектите върху икономиката на планините и селата са такива, че без този туризъм обезлюдяването там ще продължи, освен това ще загубим и облика си като нация", коментира Попйорданов.
Емил Енчев, планински водач и управител на ТрекМания, прогнозира, че почти всички в туристическия бранш са застрашени от фалит.
"Всички видове бизнес в тази сфера са в абсолютна парализа. Мярката "60 на 40" е абсолютно неприложима", отбеляза той, като добави, че кредитите в случая са рисков фактор.
Според Любомир Попйорданов екскурзоводите и планински водачи, останали без работа, може би завинаги ще напуснат туризма.
Той разкри, че е препоръчано да се подпомогнат самоосигуряващите се лица с 2000 лв., както и да се стимулира националният маркетинг. Освен това експертът препоръча да се предложат кредити, но да бъдат безлихвени, а връщането им да бъде разсрочено във времето.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
преди 5 години Само като ти прочета глупостите и ме избива на смях! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Как ги измисляш подобни глупости? Печалбата е смисъл и цел на всеки бизнес. Никой бизнесмен не пренебрегва нито креткосрочната, нито дългосрочната печалба. А китайците печелят защото копират успешни западни бизнес модели. Впрочем, стига си обобщавал. Неуспешни китайски бизнеси също има и те не са малко. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ще тласне ли кризата туризма към устойчиво развитие Няма даже ? на края.Не.Бизнесмена е ограничен човек.Никога не излиза от шаблона на печалбата.Печалбата във финикийски знаци.Затова и китайците печелят.Защото гледат с десетилетия напред! отговор Сигнализирай за неуместен коментар