Проучване на "София тех парк" показва, че над 80% от компаниите в парка са засегнати от пандемията COVID-19. Немалко фирми, част от екосистемата на научно-технологичния парк, споделят, че се намират в затруднено финансово положение. Това съобщи на сайта си първият научно-технологичен парк в България.
Резултатите са обобщени след серия от онлайн срещи с компаниите. Инициативата е част от усилията на дружеството в посока подкрепа на иновативните и технологични фирми, които развиват свои проекти на територията на парка.
От тях се разбира, че повече от половината компании, част от Инкубатора на "София Тех Парк", са предприели мерки за ограничаване на разходите си, за оптимизиране на работата си и търсене на нови възможности за запазване на нивата на развитието си.
В "София тех парк" отчитат неблагоприятните финансови затруднения, настъпили в резултат на пандемичната обстановка на COVID -19 и променената икономическа ситуация в национален и световен мащаб, пред които е изправено всяко едно от малките и средните предприятия. За да запази добрите си взаимоотношения с партньори и участници от стартъп средата, дружеството планира мерки за финансови облекчения, както и за консултиране на членовете на екосистемата в парка.
Целта е в партньорство с бизнес общността и ръководството на парка да се изработи модел, който да е подходящ и в подкрепа на предприемачите.
Според анализа от проведените онлайн срещи, са диференцирани особености на общото финансово състояние на бизнеса в зависимост от предмета на дейност.
Компаниите с производство посочват, че е намалял обемът от поръчки или тотално е замразена производствена база. Причината за това са спрени или забавени доставки за период по-дълъг от един месец, което забавя целия им производствен процес.
Но IT компаниите отчитат, че има частично увеличаване на обема от работа, както и по отношение на участието в различни проекти именно във връзка с предотвратяване на разпространението на COVID-19.
Голяма част от иновативните фирми декларират, че в следващите шест месеца очакват спад на приходите си.
Въпреки логистичните трудности и намаляването на клиентите и продукцията или услугите, които предлагат, компаниите все пак заявяват, че се опитват да се адаптират към ситуацията и бизнес климата като се фокусират върху нови сегменти, нови продукти, развойна дейност, дигитализация на бизнеса. Те променят стратегията за продажби, като включват редица мерки, в това число и прилагане на отстъпки и други схеми за запазване на клиентите и привличане на нови.


Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция