Агенция „Пътна инфраструктура“ започна открита тръжна процедура за определяне на изпълнител на строителния надзор при изграждането на последните 88,9 км от АМ „Хемус“. Това е отсечката между 222-ри и 310-ти километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово – Буховци, уточни пресцентърът на АПИ.
Прогнозната стойност на обществената поръчка е над 21,414 млн. лева без ДДС и е разделена на три обособени позиции:
Обособена позиция №1 е за надзор при строителството на Участък 7 от АМ „Хемус“, който е с дължина 43,6 км. Той започва при 222-ри км след пресичането на автомагистралата с път I-5 Русе - Велико Търново и завършва при 265-ти км при пресичането с път II-51 Бяла - Търговище. Индикативната стойност за обособената позиция е 10,490 млн. лева без ДДС.
Обособена позиция №2 е за осъществяване на надзор при строителството на Участък 8 от АМ „Хемус“, който е с дължина 33,5 км. Отсечката е от пресичането с път II-51 Бяла - Търговище до връзката с път II-49 Търговище - Разград. Индикативната стойност за обособената позиция е 8,039 млн. лева без ДДС.
Обособена позиция №3 е за надзор при строителството на Участък 9 от АМ „Хемус“, който е с дължина 11,9 км. Той започва от пресичането с път II-49 и завършва при изграждащия се в момента участък Белокопитово - Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102). Индикативната стойност за обособената позиция е 2,884 млн. лв. без ДДС.
От АПИ съобщават, че срокът за приемане на офертите изтича в 17:30 ч. на 30 юли.
Investor.bg припомня, че в края на декември 2019 г. АПИ възложи проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на Участъците 7, 8 и 9 от АМ „Хемус“ по Закона за обществените поръчки на „Автомагистрали“ ЕАД. Договорът е на стойност 1,150 млрд. лв. без ДДС.
Доизграждането на АМ „Хемус“ е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.
В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. „Боаза“ и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече построените участъци от двете страни на магистралата.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава