„Поръчката за над 400 хил. лева е за 30 автомата за електронни билети. Но към момента са монтирани 18 и остават още 12 от тях. Проблемът при поръчката е, че не е предвидено къде точно да бъдат монтирани тези автомати“, обясни д-р Любомир Иванов.
Проф. Симеон Ананиев съобщи, че тепърва предстои да има единна интеграция с различните видове транспорти, но тя все още е отдалечена във времето.
Експертите се обединиха около тезата, че България изостава от европейските железници с между 15 и 20 години, като страната има нужда от модернизация в сектора.
„През миналия програмен период беше планувано да се завърши линията между София и Пловдив. Това трябваше да се случи между 2014 г. и 2020 г., а ние ще бъдем свидетели на първата копка през 2021 г. Надявам се до 2024 г. да бъдат готови, но аз лично съм скептичен и очаквам да има закъснение“, коментира д-р Иванов.
Проф. Ананиев също е на мнение, че България се намира много назад и изостава от европейските железници.
„Така нареченото Ниво 1 беше в европейските железници преди 15 години. Сега те са вече на Ниво 2, някои от тях се развиват и до Ниво 3. Ако искаме да мислим напред, трябва и България да заложи Ниво 2, но у нас има една съпротива“, допълва той.
Представителят на Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт заяви още, че до 2030 г. всички жп линии в страната трябва да са снабдени с необходимите системи за безопасност и сигурност, като част от проект, който включва задължително изграждането на европейска система за управление на железопътния трафик.
„Това са системи, при които тотално се променя начина на организация и управление на влаковото движение. Всичко става автоматизирано. Но същата модерна техника трябва да бъде въведена не само в инфраструктурата, а също и при локомотивите“, напомни проф. Ананиев.
По думите му трябва да има комплексен подход при модернизацията на жп транспорта, а в нашата страна не се говори за обучението на кадрите и подготовката им да работят с тези системи, което също е важна част от процеса.
Той се надява, че Covid кризата е катализатор на положителните промени в жп комуникацията.
Каква е визията и перспективите за развитието на жп транспорта в България? Как ще се промени жп инфраструктурата и управлението на локомотивите? Кога ще имаме като Европа бързи нощни влакове, които да заменят самолетите?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.


Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
Мъж е в болница след побой от 73-годишен в Казанлък