Увеличават се жалбите за онлайн измами заради засилената търговия в онлайн пространството по време на ограничителните мерки заради пандемията. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред бТВ.
„Много от жалбите са свързани с пандемията – от спирт за горене, който се предлагаше за дезинфектант, до онлайн реклама за хипноза срещу коронавирус", коментира парадоксалните оферти, провокирани от Covid-19 той.
Маргаритов потвърди, че КЗП наблюдава пазара за нелоялни търговски практики.
По думите му в началото на пандемията жалбите са били за липсващи маски, дезинфектанти и други предпазни средства.
„Работим с ГДБОП много добре, ако има сигнал за продаване на ваксини по интернет, ще адресираме сигнала към тях. Това би било чист вид измама, защото знаем, че няма ваксини на свободния пазар“, коментира председателят на КЗП.
Маргаритов припомни, че от 1 март влезе в сила ново етикетиране на електроуредите.
Източник: Европейска комисия
„До 1500 лв. са санкциите за подвеждаща реклама. В оторизирани лаборатории ще се проверява дали качествата на електроуредите отговарят на етикета. При съмнение потребителите могат да се обръщат към комисията“, съветва председателят на КЗП.
Investor.bg припомня, че се въвежда обща и унифицирана енергийна скала за всички електроуреди, които подлежат на енергийно етикетиране, включваща класове от A до G. Повече няма да има разширения с плюсове от типа „клас A+“. Повишават се изискванията към конкретните енергийни класове и според новите етикети съществуващите на пазара най-енергоефективни модели ще заемат основно класовете B и C.
Промените са съгласно регламент на Европейския парламент и на Европейския съвет от 4 юли 2017 г. за определяне на нормативна рамка за енергийно етикетиране и за отмяна на европейска директива в Наредба за енергийното етикетиране на продукти, свързани с енергопотреблението.
Етикетът ще бъде свързан с новата продуктова база данни на ЕС (EPREL), посредством QR код. Базата данни предоставя на потребителите, търговците и органите за пазарен надзор допълнителна информация за етикетираните продукти.
Смяната на етикетите ще става поетапно в рамките на няколко години, като започва със следните продуктови групи през 2021 г. От 1 март ще се актуализират битови хладилници и фризери, перални машини и перални машини със сушилня, съдомиялни машини, телевизори и електронни екрани. От 1 септември ще се подменят етикетите ва светлинните източници.
За останалите групи продукти, подлежащи на енергийно етикетиране, сред които климатични инсталации, барабанни сушилни машини, прахосмукачки, бойлери за гореща вода, отоплителни уреди и др., нови етикети ще се въведат след привеждането в сила на съответните регламенти на ЕС. Очаква се това да се случи след 2022 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?