Правителството отпуска 45 млн. лева, за да стартира проектът за модернизация на жп линията от Волуяк до Драгоман и да има шанс ремонтите да приключат до края на 2023 г., за да не връща България пари на Европейския съюз (ЕС).
Допълнителните плащания се отпускат към бюджета на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията като принципал на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), съобщават от пресслужбата на Министерския съвет.
Проектът е предвиден за финансиране по оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 и предстои неговото одобрение от Управляващия орган на програмата и Европейската комисия (ЕК).
Осигуряването на средствата ще позволи своевременно стартиране на предвидените дейности и завършването им до края на 2023 г., когато е крайният срок за финансиране от оперативната програма. След одобряване на европейското финансиране за проекта разходите ще бъдат възстановени в държавния бюджет в срок до 31 декември 2021 г., уточняват от правителствената пресслужба.
Изпълнител на отсечката Волуяк-Петърч е обединението „Вистра“ ДЗЗД, което включва фирмите ВДХ АД (преди „Водстрой 98“) и „Лантания“ АД. Срокът за работа е 40 месеца. Стойността на договора за строителство е почти 92 млн. лева без ДДС.
Изпълнител на отсечката Петърч-Драгоман е гръцката компания „Терна“, като срокът за изпълнение е 48 месеца. Стойността на договора е 275 млн. лева без ДДС.
Общата стойност на договорите за строителство е почти 367 млн. лева без ДДС, или над 440 млн. лева с включен ДДС.
НКЖИ подписа договорите със строителите в края на март т.г. С изпълнението на проекта ще бъде завършена жп магистралата от сръбска граница до Бургас, Свиленград и границата с Турция.
Участъкът Волуяк-Петърч е приблизително 12 км дълъг. Предвижда се удвояване на жп линията и изграждане на нова жп гара и спирка Костинброд. Ще бъдат модернизирани коловозното развитие, контактната мрежа и пероните. Ще бъде изградена нова тръбоканална мрежа за нуждите на системите за сигнализация, ще се надгради и системата SCADA.
Ще се изграждат и нови пешеходни подлези/надлези и пътни надлези, недопускащи пресичане на жп линия в участъка на едно ниво. В урбанизираните територии ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения и предпазни огради за районите около гарите.
Участъкът от Петърч до Драгоман е с дължина над 23 км. Предвижда се удвояване на жп участък от приблизително 17 км и 6,5 км модернизация на единична жп линия, както и модернизация на коловозно развитие, перони и контактна мрежа, както и изграждане на нова жп гара Сливница и ново приемно здание в Петърч.
В Алдомировци е заложена реконструкция на приемното здание. По протежението на целия железопътен участък ще бъдат модернизирани всички съоръжения на жп инфраструктурата, ще бъдат изградени и 5 пътни надлеза, 2 жп надлеза, 1 жп естакада и нова водоотводна система за целия участък, както и шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 3 864 м.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони