„Няма една конкретна причина, която да е довела до ужасяващата катастрофа край село Босняк. Обикновено, при такива пътни инциденти факторите са много и тепърва специалистите ще изясняват какво е довело до този фатален край“, коментира той.
Ясен Ишев посочи, че участъкът край село Босняк е един от многото с концентрация на ПТП, но най-големият проблем е, че управляващите не вземат мерки и нямат ясна програма за намаляване на произшествията на тези места, няма ясни цели и не се прави инспекция на пътищата.
“Ние от Научно-техническия съюз организираме редовно кръгли маси и презентации на тема пътна безопасност. Но въпреки че посочваме къде са проблемите, държавата не прави нужното, за да се подобрят нещата”, смята експертът.
Ишев коментира, че Държавна агенция “Безопасност на движението по пътищата” е била създадена с много добра идея и при откриването и са били поставени правилните цели, които обаче не са изпълнени. Той допълни, че председателят на тази агенция е дал едно интервю тази година през февруари, но оттогава, насам, не се е наблюдавала никаква дейност от страна на държавното ведомство.
“В тази държавна агенция има хора, които са попаднали там по някаква партийна линия, но има и добри специалисти. Аз лично познавам хора, които са пътни инженери и одитори по пътна безопасност, и те имат капацитет да помогнат значително”, е мнението на Ишев.
Пътният експерт заяви, че Държавна агенция “Безопасност на движението по пътищата” е получила финансиране от 100 хил. лева, с което общините "ще могат да си направят одит на пътищата по пътна безопасност". "Средно се падат по 6 хиляди-7 хиляди лева на община", пресметна той и обърна внимание на факта, че много общини са кандидатствали с проекти, но все още няма резултати.
По време на разговора Ясен Ишев няколко пъти акцентира на нуждата да се направи ясна програма с цели, които ще повишат безопасността по българските пътища. Той отбеляза, че трябва да се направи цялостен одит, чрез който да се поставят реалистични цели и те да бъдат изпълнени.
Защо в докладите на държавната агенция няма препоръки за мерките, които трябва да се вземат за пътната безопасност? Защо пътната маркировка в България винаги създава казуси? Има ли проблем с качеството на мантинелите по магистралите?
Целия разговор можете да чуете във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" можете да видите тук.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 4 години абцютно = абцолютно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години За години не знам, но последните 6 месеца абцютно нищо не е пипнато. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Камери, контрол, камери, контрол, санкции. отговор Сигнализирай за неуместен коментар