Възможно е 2021 година да се окаже рекордна за стокообмена между България и Германия. Това прогнозира Митко Василев, главен управител на Германо-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК), в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му пандемичният шок на 2020 г. е превъзмогнат.
„Данните от деветмесечието на 2021 г. показват, че стокообменът между България и Германия е 7,3 млрд. евро. Ако това темпо се отчете и през последните три месеца от годината, то може да очакваме нов рекорд, който да премине границите на 9 млрд. евро, което никога досега не се е случвало“, посочи той. И припомни, че 2019 г. беше година на абсолютен рекорд на стокообмена между двете страни - 8,5 млрд. евро. През 2020 г. имаше спад до 8,2 млрд. евро, коментира Василев. По думите му българският износ към Германия продължава да се развива изпреварващо.
Инвестиционният интерес към България не е секнал, каза още гостът, уточнявайки, че малките и средни предприятия продължават да показват интерес.
Браншът на поддоставчиците на автомобилните производители е може би най-модерният отрасъл. За жалост всички те страдат от проблемите във веригите за доставки, най-вече при полупроводниците, но дали ще се изместят производствата, е трудно да се каже, защото това е свързано с много капиталовложения. "Но ние сме силни в IT бранша. Това е един от водещите браншове. Доста немски фирми направиха IT хъбове в България, например Commerzbank, Kaufland и Lidl се обединиха и имат едно дружество ъ. В IT бранша има достатъчно потенциал", коментира Василев.
Кои са компаниите, носители на тазгодишните награди на Германо-българската индустриална търговска камара?
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица