Той препоръча новият борд на Националната компания "Български държавни железници" да стане по-гъвкав по модела на Германия, Франция и Австрия и да има представители на превозвачите и логистичните фирми.
Той изтъкна, че едва около 3% от пътуванията в България се извършват с влакове, а железницата трябва да се развива около големите градски центрове, като се интегрира с метрото и автобусния превоз.
"Няма пътническа железница в света, която да е печеливша. От нея има много вторични ползи. Благодарение на железницата се е развила цялата инфраструктура. Може да излезе, че за един пътник по някои линии плащаме хиляда лева или повече", пресметна експертът.
Проф. Ананиев напомни, че в София влизат седем железопътни лъча и има 30 спирки, но повечето не са интегрирани в градския транспорт. Той е на мнение, че с това е трябвало да се съобразят при разширение на линиите.
"Инфраструктурата я има, тя трябва да се интегрира. Билетите трябва да бъдат за всички видове транспорт. В България железницата не е част от градската инфраструктура и мобилността на хората. На Централна гара е нещо ужасно. Имаме многобройни прелези. Нямаме система за обучение на кадри. Откъде ще намерите кадри и откъде те ще управляват тези влакове?", не спести критиката си Симеон Ананиев.
Той посочи, че не може да имаме влакове, които се движат с 200-250 км/ч, тъй като това засяга нова и скъпа инфраструктура, като се пошегува, че „нямаме толкова хора, които да се возят и ще трябва да внасяме китайци, но трябва да изчакаме ЕС да ни разреши“.
Транспортният експерт инж. Варужан Апелян отбеляза от своя страна, че поставените цели пред БДЖ са доста сериозни и амбициозни. „Едната цел е до 2023 г. да имаме държавни железници в цветущо финансово здраве. Другата е в началото на 2024 г. да имаме участие в капиталовите пазари през акции“, припомни той.
За последните 20 години 421 млн. лв. са натрупаните загуби в БДЖ. По думите на инж. Апелян въпреки тези загуби железниците са необходими, за да постигнем целите на Зелената сделка и да намалим ефекта на климатичните промени.
"Когато предложим на пътниците достатъчно добра услуга, която да ги свали от техните автомобили, влаковете ще се напълнят - ако се постигнат високи нива на ефективност, свързани с модерни технологии... когато върнем хигиената и влаковете се поддържат в нормално техническо състояние", изброи изискванията за увеличение на пътниците в БДЖ експертът.
Изостава ли България с интеграцията на жп транспорта в сравнение с другите източноевропейски страни? Защо вратите на влаковете не са автоматични и трябва да се затварят ръчно при снеговалеж?
Гледайте цялата дискусия във видео материала на Bulgaria ON AIR.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри