По думите му възобновяването на нормалния режим на работа след пандемията и скокът в пътуванията водят и до увеличение на търсенето на застрахователни продукти.
„Общото застраховане се състои от добре познати продукти, сред които доминира автомобилното застраховане със 70%, и ще продължи да отчита ръст“, посочи той и прогнозира, че животозастраховането обаче ще намали темпа си на развитие, тъй като то е обвързано най-вече с инвестиционни застраховки, свързани с финансовите пазари, които в последно време се движат рязко надолу.
По думите му, допълнително вреда на пазарите ще окаже и новата Covid вълна.
Веселин Ангелов потвърди, че основен дял при общите застраховки са т.нар. задължителни застраховки – 40% е делът на задължителната „Гражданска отговорност“, а делът на автомобилната застраховка „Каско“ е 27%. Той обясни, че съществен ръст има и при имуществените застраховки, вероятно след зачестилите събития като пожари, обири и други.
Според Ангелов важен фактор за това е излизането от пандемията и по-честите пътувания. „Когато вече не сме си вкъщи делът на обирите се увеличава, увеличава се и делът на събитията при автомобилно застраховане. Хората искат да пътуват, което води до ръст и при застраховките „помощ при пътуване“.
По отношение на инвестиционните застрахователни инструменти, Ангелов е категоричен, че те са добър хедж срещу инфлацията, тъй като се управляват от професионални фондови мениджъри.
„Бизнесът е наясно, че финансовата култура и потреблението на финансови инструменти е на доста ниско ниво у нас. Именно затова се предлагат опции с активно управление, при които застраховката има динамично поддържан фонд зад себе си", коментира застрахователят. „В момент на криза професионални мениджъри управляват активите във фонда и се грижат за спестяванията ни, те имат експертизата и успяват да намалят негативния ефект от волатилните пазари. При добро управление печалбите дори могат да надхвърлят инфлацията.“
Продължава ли негативната тенденция при застраховане на земеделската продукция, въпреки че обезщетенията расте? Кои са рисковете на застрахователния пазар?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 3 години Имам достатъчно възможности, но при положение че не плащате загубихте много повече от това , че не съм ви клиент. Това е проблемът на застрахователите у нас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Пак страдате и пускате рекламни новини. Али-а-нц специално не е лошо да започне да плаща задълженията си по застраховките и тогава да се рекламира. Неплащането на 2000лв е жалко за "голям" застраховател. Какво значи културата е лоша? Вие я правите такава заедно с Д-З-И. Просто няма смисъл да си взимам застраховка, по която плащане няма да получа и да се моля на дилърите да не ми губят парите (инфлацията е мираж недостижим). отговор Сигнализирай за неуместен коментар