Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз са намалели с 5,5 на сто през 2010 година спрямо 2009 година. Сред причините за това е изтичането на програмите за изплащане на премии при предаване на старите коли за скрап, показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители.
Общо 13,36 милиона нови коли са били регистрирани миналата година в ЕС (без Кипър и Малта, за които няма данни). През 2009 година продажбите бяха стимулирани от премиите при предаване на стара кола за скрап и купуване на нова, въведени в някои страни, за да се помогне на изпадналия в затруднение заради кризата автомобилен сектор.
През декември 2010 година продажбите са намалели с 3,2 процента на годишна основа до 1 009 638, отчитайки девети пореден месец спад. Това понижение обаче не е така подчертано, както предходните месеци, когато достигна -7,1 на сто през ноември и -16,6 на сто през октомври.
Най-голям спад на новите регистрации през 2010 година се наблюдава в Германия (-23,4 на сто до 2,92 милиона коли), в Италия (-9,2 на сто до 1,96 милиона). Във Франция спадът е с 2,2 процента до 2,25 милиона продадени коли.
Увеличение на продажбите е отчетено в Испания (+3,1 на сто до 982 015 коли), Великобритания (+1,8 на сто до 2,03 милиона) и дори с 54,7 на сто в Ирландия до 88 273 коли след спада от 62,1 на сто през 2009 година.
Най-големият европейски автомобилостроител, германският Volkswagen, с марките VW, Audi, Seat и Skoda, е продал 2,83 милиона коли, което представлява спад с 4,9 на сто за една година.
Френският PSA Peugeot Citroеn, номер две в Европа, отчита спад на продажбите от 2,8 на сто до 1,81 милиона коли, докато другият френски автомобилостроител, Renault, е увеличил продажбите с 4,4 процента до 1,39 милиона.
Новите регистрации на италианския Fiat са се сринали със 17,4 процента до 1,02 милиона, също със 17,4 на сто са намалели продажбите и на японския Toyota до 567 316 коли.
Не по-добри да били продажбите и на американската компания Ford, с -13,9 процента до 1,08 милиона коли, както и на сънародника й GM с марките Opel, Vauxhall и Chevrolet, чиито продажби са се свили със 7,6 процента до 1,17 милиона.
Германският автомобилостроител BMW обаче е увеличил новите си регистрации с 5,7 процента до 724 700, докато при сънародника му Daimler, производител на Mercredes и Smart, е отчетен спад от 2,2 на сто до 651 515 продадени коли.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин