IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Швейцарски супермаркети намаляват цените заради силния франк

Понижението е до 20% и е следствие от спада в продажбите, предизвикан от екскурзии за пазаруване в чужбина

21:27 | 22.08.11 г.
Швейцарски супермаркети намаляват цените заради силния франк

Швейцарски супермаркети планират допълнителни намаления на цените, за да се справят с поскъпването на швейцарския франк, довело до екскурзии за пазаруване в Германия и Франция, съобщава MarketWatch.

Продавачи на дребно като супермаркетите Migros и Coop, както и магазинът с намалени цени Denner вече орязаха цените на хранителните стоки, напитките и стоките за домакинството и лична хигиена с до 20%. През следващите седмици те планират допълнително намаление, което ще обхване и други продукти.

„Заради еврото проведохме преговори с доставчиците си като Nivea и Ferrero”, заяви Мартина Босхард, говорител на най-голямата верига швейцарски супермаркети Migros. „Ще продължим да преговаряме. Искаме по-ниски цени, когато внасяме и искаме да предложим по-ниски цени на нашите потребители“, добави тя.

Супермаркетите обявиха, че няма да спрат с намаленията ако договорят по-добри цени с доставчиците, когато купуват стоки в швейцарски франкове.

През тази година франкът поскъпна до рекордни нива спрямо еврото и долара, отбелязвайки съответно ръст от 10,5% и 18,9%.

Днес от Migros обявиха, че намаляват цените на 500 маркови стоки с между 10% и 20%.

Намалението следва средно редуциране на цените с 4% за широк кръг от стоки от началото на годината. В новите цени компанията е инвестирала около 300 млн. швейцарски франка.

Следващата я в класацията верига Coop обяви, че намалява цените на около 700 артикула с до 20%.

По-рано през август Coop махна 95 марки от щандовете си, след като някои доставчици отказаха да намалят цените на вносните стоки.

„Мнозина международни доставчици сега разбират колко е напрегната е ситуацията“, заяви Юрг Перитес, шеф на отдела за маркетинг и продажби в компанията.

Супермаркетите загубиха от потребители, които пресичат границата с Франция и Германия, за да се възползват от разликата във валутните курсове.

От Migros посочиха, че част от супермаркетите им близо до границата са загубили между 6% и 8% от продажбите, като напрежението е особено голямо близо до границите с Германия и Австрия и около Женевското езеро.

Действията на търговците са в отговор на призивите от страна на правителството и потребителите да бъдат намалени цените на вносните стоки, като се има предвид курса на швейцарския франк.

Швейцарските супермаркети бяха критикувани и за това, че не са преминали на по-ниски цени за потребителите.

В съобщение, публикувано през уикенда, от Migros заявиха, че обмислят закриване на работни места, а от Coop предупредиха, че ръстът на компанията за 2011 г. ще остане под очакванията.

На 17 август швейцарската централна банка обяви трети кръг от мерки за вливане на ликвидност в рамките на предишните две седмици, за да охлади търсенето на франкове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още