Европейската комисия публикува точните стойности, които ще бъдат използвани за разпределяне на безплатните квоти за емисии парникови газове между повече от 900 авиокомпании, съобщи комисията. Въздухоплаването ще се включи в схемата на ЕС за търговия с емисии от 2012 г.
„Сега авиокомпаниите са наясно колко безплатни квоти ще получават годишно до 2020 г. При сегашните пазарни цени тези безплатни квоти са на стойност над 20 млрд. евро общо за десетилетието. Превозвачите биха могли да инвестират тези потенциални приходи в модернизиране на своя флот“, заяви еврокомисарят за действията в областта на климата Кони Хедегор.
Публикуването на стойностите дава възможност на превозвачите да изчислят полагащите им се безплатни квоти до 2020 г. Един целеви показател беше изчислен за търговския период през 2012 г., а друг — за търговския период от януари 2013 г.
От 2013 до 2020 г. дадена авиокомпания ще получава 0.6422 квоти на 1000 тонкилометра, а през 2012 г. тези стойности ще бъдат 0.6797 квоти за хиляда тонкилометра.
От 1 януари 2012 г. до 31 декември 2012 г. 85% от квотите за въздухоплаването ще бъдат разпределени безплатно между операторите. От 1 януари 2013 г. до 31 декември 2020 г. този дял ще бъде 82%. Оставащите 15% за всеки период ще бъдат продавани на търг, а за периода 2013-2020 г. 3% ще бъдат заделени като резерв за нови участници на пазара и за бързо разрастващи се компании.
Официалното разпределяне на безплатните квоти между отделните оператори на въздухоплавателни средства ще се извършва от държавите-членки.
Очаква се включването на въздухоплаването в схемата на ЕС за търговия с емисии да окаже ограничено въздействие върху цените на билетите. При сегашната цена на емисиите на въглероден диоксид разходите по трансатлантическия полет на един пътник биха нараснали с по-малко от 2 евро, ако стойността на безплатните квоти не бъде прехвърлена върху пътниците. Ако тя бъде прехвърлена, цената на билета може да се увеличи с около 12 евро, твърди Еврокомисията.
В ЕС емисиите от въздухоплаването бързо нарастват, като почти се удвоиха от 1990 г. насам. Изчислено е, че при полета си от Брюксел до Ню Йорк и обратно един самолет генерира от порядъка на 800 кг CO2 за пътник. На въздухоплаването се падат около 10% от емисиите на парникови газове, обхванати от схемата за търговия с емисии.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин