OMV преценява възможностите за продажба на бизнеса си в сферата на търговията на едро и дребно в Хърватска (OMV Hrvatska d.o.o) и Босна и Херцеговина (OMV BH d.o.o). Това би означавало цялостно излизане и от двата пазара, се казва в съобщение на австрийската компания. Причината е промяна в стратегията на компанията.
Стратегията на OMV цели да опрости портфолиото на компанията. Това включва постепенно преориентиране от сегмент Рафиниране и Маркетинг към сегмент Проучване и Добив и сегмент Газ и Енергия. В тази насока, в края на ноември 2011 г., дъщерното дружество на OMV в Турция, Petrol Ofisi, вече продаде 52%-я си дял в Кипърската компания за търговия на дребно Kibris Türk Petrolleri Limited Sirketi.
За момента не се планира отдръпване от страна на OMV от други държави, в които компанията оперира вериги от бензиностанции. OMV ще продължи да се фокусира в бизнеса си на дребно и едро, но на пазарите с интегрирани доставки. Хърватска и Босна и Херцеговина не се вписват оптимално във веригата на доставки на OMV и поради това сега се разглеждат възможности за продажбата на тези две дъщерни дружества.
OMV развива търговия на дребно и едро в Хърватска от 1992 г. OMV Hrvatska d.o.o е с централен офис в Загреб, където работят 70 служители. С веригата си от 63 бензиностанции в момента OMV има пазарен дял от около 13% в страната.
OMV развива търговия на дребно и едро в Босна и Херцеговина от 2001 г. OMV BH d.o.o е с централен офис в Сараево, където работят 23 служители. Със своите 28 бензиностанции, компанията има в страната пазарен дял от около 8%.
Преговори със заинтересованите инвеститори ще започнат през следващите месеци. OMV предполага, че купувачът ще продължи дейността на компаниите в Хърватска и Босна и Херцеговина в същия обем. В същото време ще бъде финализирана структурата на общите намаления на инвестициите в бизнес сегмент Рафиниране и Маркетинг, които могат да достигнат до 1 млрд. евро до 2014 г. и ще включват намаляване на преработените количества петрол и маркетингови активи.
OMV България е с централен офис в София и навлезе на българския пазар в края на 1998 г. За този период компанията се превърна в един от най-големите инвеститори в страната и понастоящем има пазарен дял от 21%. OMV България има персонал от 73 души и e създала над 2000 работни места в цялата страна, чрез своите вериги от 87 OMV бензиностанции и 5 Аванти бензиностанции.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски