IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Henkel поглежда към нови придобивания

Компанията успява да увеличи приходите и печалбата си през третото тримесечие

18:06 | 16.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Производителят на праховете Persil не усеща кризата. <em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Производителят на праховете Persil не усеща кризата. Снимка: Getty Images News

Германската компания за потребителски стоки Henkel се опълчва със значителен ръст на приходите и печалбата си на забавянето на икономическия растеж. Базираният в Дюселдорф производител на Pritt и Persil се присъединява към индустриалните гиганти, които през третото тримесечие успяват да се похвалят с растеж. Главният изпълнителен директор на Henkel Каспер Рорстед обаче предупреждава, че несигурността на пазарите не принадлежи към миналото, предава Ройтерс.

„Въпреки че пазарната среда през третото тримесечие на 2012 г. става по-трудна, Henkel продължи успешното си развитие", заяви Рорстед в петък в Лондон. През 2012 г. роденият  в Дания мениджър очаква компанията да постигне целта си за коригирана възвръщаемост на продажбите (EBIT марж) от 14%. През третото тримесечие Рорстед обяви марж от рекордните 14,7%.

През есента на 2008 г. Henkel обяви, че до 2012 г. иска да постигне чист марж от над 12%. Тогава концернът не беше толкова печеливш, колкото конкурента L'Oreal например. Рорстед понижи разходите, наложи нови иновации и направи концерна с богати традиции по-ефикасен. През 2008 г. Henkel имаше около 55 000 служители, а към края на третото тримесечие през тази година техният брой е едва 47 000.

На борсата обаче акциите на Henkel не намериха радушен прием. Книжата отчетоха спад с почти 5% към обяд. Инвеститорите са разочаровани, тъй като концернът не си постави по-амбициозни цели за маржа.
Гигантът в индустрията настройва своите инвеститори на вълна „придобивания“. За  Henkel приоритетен бил ръстът, а ръст може да се постигне с придобивания, заяви финансовият директор Карстен Кнобел в петък пред анализатори. Henkel успя в значителна степен да погаси дълговете си, подчертава още той. 

На първа линия компанията ще използва ликвидните си средства, за да генерира растеж. Кнобел и Рорстед обаче не поясниха дали Henkel иска да засили бизнеса си с лепила или подразделението си за козметика и перилни препарати. Това зависело от предоставените възможности. От години Henkel не преследва големи придобивания. Последната милиардна сделка бе през 2008 г., когато Henkel усили подразделението си за лепила.

Според средносрочните финансови цели Henkel възнамерява да се раздели през следващите четири години от второстепенни дейности в обема на около половин милиард евро. Също така концернът планира да фокусира бизнеса си върху по-големите марки. Делът на продажбите на десетте най-големи марки се очаква да нарасне с 46% тази година до 60% през 2016 г. 

Капиталовите инвестиции в машини, оборудване и IT се очаква да скочат с повече от 40 на сто до общо 2 милиарда евро през идните четири години. В развиващите се региони е планирано откриването на седем нови изследователски центрове. Броят на доставчиците ще бъде намален с 40% до 2016 г.

От юли до септември Henkel успя да повиши значително продажбите и приходите си. С 6,6% ръст на продажбите до 4,29 милиарда евро коригираната от еднократни ефекти и разходи оперативна печалба се увеличава с 16,7% до 631 млн. евро. Така остава чиста печалба след малцинствените участия в размер на 397 милиона евро (307 млн. евро година по-рано). Резултатите са в съответствие с пазарните очаквания. Анализаторите средно очакваха продажби от 4,3 милиарда евро, както и коригирана печалба преди лихви и данъци в размер на 622 млн. евро.

Henkel успява да увеличи значително оперативната си печалба главно в бизнеса с лепила и перилни препарати. Силен ръст на продажбите компанията отчита в развиващите се региони на Азия, Източна Европа и Латинска Америка – тук приходите скачат с 10,1% до 1,88 млрд. евро. В страдащата от дълговата криза Западна Европа обаче продажбите са в застой до около 1,4 млрд. евро.

Кризата засега пожали и конкурентите Procter&Gamble (P&G), Unilever и Colgate-Palmolive. Световният лидер P&G наскоро се похвали с неочаквано силен ръст в печалбите, а англо-холандският конкурент Unilever отчете "най-доброто си тримесечие за годината". Също така и Colgate-Palmolive отчете по-висока печалба. Конкурентите на Henkel обаче също бяха принудени да натиснат спирачката на разходите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:34 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още