Френският козметичен концерн L’Oréal откри най-големия си завод, който се намира в Индонезия, съобщи FT.
Компанията се надява да „яхне вълната“ на растящия козметичен пазар в страната, а и в Азия като цяло, отбелязва изданието.
Френската компания взе пример от Unilever и Procter & Gamble и предприе експанзия на развиващите се пазари, след като се изправи пред риск от забавяне на ръста на продажбите в развитите икономики заради несигурната икономическа среда.
Индонезия е най-бързо развиващият се пазар на групата в азиатско-тихоокеанския регион, констатират от L’Oréal. Същевременно пазарните проучвания сочат, че индонезийците се вълнуват от търговските марки и едновременно с повишаването на доходите им са склонни да харчат повече за луксозни стоки, включително и козметика, за да демонстрират положението си в обществото.
Брутният вътрешен продукт на Индонезия в последните години устойчиво расте с по над 6 процента на година. Това доведе и до разрастването на средната класа в страната, която се очаква да достигне 244 млн. души към 2030 г.
В унисон с тези тенденции расте и пазарът на козметични продукти в Индонезия. През миналата година секторът е генерирал продажби на стойност 1,5 млрд. долара, като през последните години нараства с по 10 процента годишно.
Делът на L’Oréal от пазара на козметика в Индонезия е само 7%, но продажбите на компанията в страната се увеличават с около 30% годишно през последните 4 години заради интереса на средната класа към брандовете Maybelline и Garnier.
Концернът се опитва да привлече и още по-богатите купувачи, като ги примамва с козметичните серии Body Shop и Shu Uemura.
Редом с L’Oréal и други козметични компании разшириха производствената си база в Индонезия, за да се възползват от нарастващото търсене в региона.
В новата фабрика на френския концерн първоначално ще работят 450 души. Около 70% от произведената продукция ще се изнася за други азиатски държави. Дистрибуцията на козметиката вътре в страната ще се осъществява с подкрепата на местни вериги.
През третото тримесечие продажбите на L’Oréal са се забавили повече от очакваното, което разочарова много от инвеститорите. Приходите на компанията за периода са се увеличили с 4,6% до 5,52 млрд. долара, докато анализатори очакваха ръста да бъде 5 на сто.
По-слабият резултат се дължи на влошените продажби на звеното за професионалните продукти за разкрасяване на компанията.
Най-бърз ръст за тримесечието са регистрирали продажбите на L’Oréal в нововъзникващите пазари – 8,1%. В Северна Америка компанията е постигнала увеличение на продажбите от 7,1%, докато в Западна Европа те се свиват с 0,6 на сто.
Най-бързо са нараснали също така приходите на концерна от продажбата на луксозна козметика (6,6%).


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа