IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

L’Oréal яхва вълната на растящия азиатски пазар

Компанията откри най-големия си завод в Индонезия, за да се възползва от нарастващото търсене на козметични продукти в страната и региона

13:41 | 07.11.12 г. 2
<p>
	Френската компания взе пример от Unilever и Procter &amp; Gamble и предприе експанзия на развиващите се пазари. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Френската компания взе пример от Unilever и Procter & Gamble и предприе експанзия на развиващите се пазари. Снимка: Ройтерс

Френският козметичен концерн L’Oréal откри най-големия си завод, който се намира в Индонезия, съобщи FT.

Компанията се надява да „яхне вълната“ на растящия козметичен пазар в страната, а и в Азия като цяло, отбелязва изданието.

Френската компания взе пример от Unilever и Procter & Gamble и предприе експанзия на развиващите се пазари, след като се изправи пред риск от забавяне на ръста на продажбите в развитите икономики заради несигурната икономическа среда.

Индонезия е най-бързо развиващият се пазар на групата в азиатско-тихоокеанския регион, констатират от L’Oréal. Същевременно пазарните проучвания сочат, че индонезийците се вълнуват от търговските марки и едновременно с повишаването на доходите им са склонни да харчат повече за луксозни стоки, включително и козметика, за да демонстрират положението си в обществото.

Брутният вътрешен продукт на Индонезия в последните години устойчиво расте с по над 6 процента на година. Това доведе и до разрастването на средната класа в страната, която се очаква да достигне 244 млн. души към 2030 г.

В унисон с тези тенденции расте и пазарът на козметични продукти в Индонезия. През миналата година секторът е генерирал продажби на стойност 1,5 млрд. долара, като през последните години нараства с по 10 процента годишно.

Делът на L’Oréal от пазара на козметика в Индонезия е само 7%, но продажбите на компанията в страната се увеличават с около 30% годишно през последните 4 години заради интереса на средната класа към брандовете Maybelline и Garnier.

Концернът се опитва да привлече и още по-богатите купувачи, като ги примамва с козметичните серии Body Shop и Shu Uemura.

Редом с L’Oréal и други козметични компании разшириха производствената си база в Индонезия, за да се възползват от нарастващото търсене в региона.

В новата фабрика на френския концерн първоначално ще работят 450 души. Около 70% от произведената продукция ще се изнася за други азиатски държави. Дистрибуцията на козметиката вътре в страната ще се осъществява с подкрепата на местни вериги.

През третото тримесечие продажбите на L’Oréal са се забавили повече от очакваното, което разочарова много от инвеститорите. Приходите на компанията за периода са се увеличили с 4,6% до 5,52 млрд. долара, докато анализатори очакваха ръста да бъде 5 на сто.

По-слабият резултат се дължи на влошените продажби на звеното за професионалните продукти за разкрасяване на компанията.

Най-бърз ръст за тримесечието са регистрирали продажбите на L’Oréal в нововъзникващите пазари – 8,1%. В Северна Америка компанията е постигнала увеличение на продажбите от 7,1%, докато в Западна Европа те се свиват с 0,6 на сто.

Най-бързо са нараснали също така приходите на концерна от продажбата на луксозна козметика (6,6%).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:29 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още