Френският апелативен съд уважи иска на синдиката CGT и спря плана за преструктуриране на Peugeot Citroen, който предвиждаше мащабни съкращения, предаде АФП.
Решението на съда дойде в момент, в който френските автомобилостроители и синдикатите започнаха тежки преговори за бъдещето на предприятията, отбелязва информационната агенция.
Според синдикалната организация ръководителите на Peugeot Citroen не са изпълнили задълженията си и не са информирали персонала от дъщерното дружество за производство на авточасти Faurecia за плановете за преструктуриране, както се изисква по закон.
Говорител на Peugeot обаче отрече да има съдебна намеса и обяви, че компанията е в напреднали преговори с персонала на предприятието за авточасти, чието затваряне беше официално обявено.
Френският конкурент на Peugeot – Renault, който планира да съкрати 8 260 работни места до 2016 г., също се подготвя за тежки преговори със синдикатите, за да изпълни плановете за преструктуриране и подобряване на конкурентоспособността.
Компанията предупреди, че бъдещето на две производствени звена би могло да бъде изложено на риск и поиска да мести работници от предприятие на предприятие в изпълнение на стратегията си за стандартизиране на работните часове и обученията и ограниченията за ранно пенсиониране във всички свои заводи.
Излишъкът на производствени мощности в Европа, където автомобилните пазари пострадаха тежко заради кризата, е голямо предизвикателство за френските производители на автомобили. Синдикатите настояват работата да се разпредели между отделните предприятия, вместо да се закриват заводи, а работници от планираните за закриване звена започнаха регулярни протести, за да окажат натиск в тази посока.
Синдикалните организации посочиха, че преговорите с автоиндустрията във Франция няма да бъдат блокирани, тъй като са в интерес на работниците.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 12 години "Излишъкът на производствени мощности в Европа е голямо предизвикателство за френските производители на автомобили"--------------------А'е с'я пък - излишък на производствени мощности - ами аз нямам нищо против някои от моделите на Пежо и с удоволствие бих си купил едно ново. Имат (те, не аз) само един проблем - трябва да съобразят цените си с моите покупателни възможности... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Щом опряхме до апелативния съд да бори кризата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Нещо по гравитацията няма ли да изкаже мнение съда, все пак не е социално справедливо на по-дебеличките французи да им тежи гъзягата... отговор Сигнализирай за неуместен коментар