Нищо в Lufthansa не е наред – за пореден път. Най-голямата германска авиокомпания трябваше да отмени в четвъртък около 700 полета заради предупредителната стачка на наземния персонал на германските летища, пише в свой материал германският икономически всекидневник Handelsblatt.
Синдикатът Verdi иска да увеличи натиска над компанията преди втората фаза на преговори. Двете основни за Lufthansa летища във Франкфурт и Мюнхен, както и летищата в Берлин, Хамбург, Дюселдорф и Кьолн, са засегнати от стачката, организирана от организацията.
Авиокомпанията реши да отмени почти всички полети в Германия и Европа между 6 часа българско време (4 ч. по Гринуич ) и 13 часа на летищата, засегнати от предупредителната стачка. Пътниците бяха информирани вчера в ранния следобед и могат да променят самолетните си билети или да се насочат към влакове, обясни говорител на компанията.
В петък представителите на профсъюза и компанията ще обсъдят искането за увеличаване с 5,2 процента на възнагражденията за идната година на 33 хил. служители на Lufthansa. Авиокомпанията обаче, освен че не предлага увеличение на почасовите заплати, иска да удължи и работното време, а според германския вестник конфликтът е далеч от решение.
Тонът между синдикатите и Lufthansa става все по-остър. Девет стачки и предупредителни стачки са парализирали за 1 година летищата в Германия - от март 2012 г. досега. Средно на всеки три месеца се провеждаше голяма стачка.
Ръководители на въздушното движение, летищни пожарникари, стюардеси - едва ли има професия, която през миналата година да не спря работа в знак на протест. Lufthansa невинаги обаче е била отговорна за стачките. При протестите на персонала на пистата и на персонала за сигурност други компании водеха преговори. Но и персоналът на Lufthansa, който традиционно рядко участва в стачки, вечео губи търпението си. И за това вина според Handelsblatt носи и изпълнителният директор на концерна с жерав като символ - Кристоф Франц.
До 2015 г. той иска да повиши оперативната печалба на авиокомпанията до 2.3 млрд. евро. Цел, на която Франц иска да подчини всичко останало. Със спестовната програма „Score“ той стартира най-голямото преструктуриране в корпоративната история. Програмата за намаляване на разходите трябва да допринесе само през тази година с около 740 млн. евро към резултата на концерна. Други 768 млн. евро трябва да бъдат спестени през 2014 г., а още 744 млн. евро – през 2015 г. Пари, които трябва да бъдат вложени в модернизацията на флотилията, за да може "жеравът" да устои на силната арабска конкуренция. Но същевременно това са пари, които трябва да бъдат спестени от възнагражденията на персонала.
От началото на 2012 г. авиокомпанията стартира над 2 500 единични мерки – броят на видовете самолети трябва да бъде редуциран, количеството на използвания керосин също трябва да падне чувствително. А трябва да бъдат съкратени и служители – по последни данни около 3 500 на брой. „Тази година ще е тежка година за компанията и служителите ѝ“, признава Франц. Толкова тежка, че дългогодишният мир в Lufthansa ще бъде погребан.
* Lufthansa е наричана "жерав" заради символа ѝ.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 12 години Пак пишете глупости, ръководителите на въздушното движение са служители на DFS, а не на Луфтханза. Исканията на ръководителите на въздушното движение не бяха идентични с тези на другите служители на летищата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар