IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Praktiker затваря 51 филиала в Германия

Синдикът залага на тотални разпродажби в една трета от германските магазини, за да бъдат продадени по-лесно след това

09:54 | 14.08.13 г.
Автор - снимка
Създател
Praktiker затваря 51 филиала в Германия

Изпадналата в несъстоятелност верига магазини от типа „Направи си сам“ Praktiker започва тотална разпродажба в 51 магазина в Германия. На засегнатите места стоките ще се продават на специални цени, докато обектите бъдат изпразнени, не по-късно от края на октомври, съобщи администраторът по процедурата по несъстоятелност Кристофър Сийгън, цитиран от DPA.

Сред тях са и три специални пазари за строителни дейности. Те от години генерират значителни загуби и натоварват с това другите филиали, казва се в изявление на компанията. Продажбите с високи отстъпки се очаква да започнат в близките седмици. 

Магазините Praktiker са общо 168. В останалите филиали на Praktiker Group продажбите ще продължават, както досега, а доставката на стоки ще се осигурява на базата на масови кредити. Засега 1 500 служители на трудов договор и още около 1 000 служители на други договорни отношения няма да бъдат съкращавани.

„Тези магазини нямат бъдеще под шапката на Praktiker и Max Bahr", казва Сийгън. „Един празен магазин обаче е много по-интересен за потенциалните инвеститори в други сектори, отколкото магазин със стока“, допълва той.

По думите му има шанс магазините да бъдат продадени заедно със служителите. Сийгън вече е получил и няколко оферти и запитвания.

Какво ще се случи с другите обекти на Praktiker Group ще покаже текущият процес по несъстоятелност. За тях ще са необходими по-подробни прегледи. Различни стратегически и финансови инвеститори вече са заявили интерес към групата като цяло или към части от нея. Конкретни оферти обаче се очакват в началото на следващия месец.

Praktiker подаде преди месец заявление за банкрут, след като компанията изпадна в криза заради мениджърски грешки. До загуби доведе погрешната стратегия за големи отстъпки, а след това ерозира и клиентската база. Концернът се оказа твърде слаб, за да издържи на свързания с кризата спад на бранша. Като цяло търговският сегмент на веригата се счита за раздут и слабо конкурентен.

Според управителя на компанията за България Райнер Витка българските магазини са регистрирани като независимо дружество и проблемите няма да засегнат дейността им. "Служители няма да бъдат съкращавани", каза още Витка.

През 2012 г. в България, където компанията има около 600 служители, беше отчетен годишен спад на продажбите от 4,4% до 90,2 млн. лева, но това намаление показва стабилизация на фона на спада от 12% за 2011 г., от 21,8% за 2010 г. и от 25,3% за 2009 г. спрямо предходната. И докато през последната предкризисна 2008 г. компанията е отчела приходи от продажби в размер на 183,8 млн. лева, четири години по-късно те са с над 50% по-ниски – 90,2 млн. лева. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:28 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още