Икономическият шпионаж в Германия причинява според федералния министър на вътрешните работи Ханс-Петер Фридрих (CSU) годишна загуба за икономиката в размер на около 50 милиарда евро.
„Постоянно има масови опити да се открадне "суровия дух" на германските фирми“, заяви Фридрих по време на икономическа конференция в Берлин, цитиран от DPA. На нея федералното правителство, органите за защита на конкуренцията и националните асоциации на бизнеса договориха национална стратегия за опазване срещу подобен шпионаж.
Опасността от развитието на икономическата престъпност продължава да се подценява, смята министърът. Особено малките и средните предприятия следва да отделят повече внимание на тази област, се казва в съвместно изявление. След германска индустриално-търговска камара (DIHK) големите корпорации по принцип са много по-наясно за риска от промишления шпионаж от по-малки компании. От гледна точка на индустриалната асоциация (BDI) федералното правителство и правителствата на отделните провинции трябва да координират много по-тясно противодействието си в тази насока.
В борбата срещу икономическия шпионаж ще бъде изградена обща интернет платформа, която ще се координира от офицери във федералното министерство на вътрешните работи. Браншовите представители отклониха и опитите за вменяване на задължения на дружествата да докладват на службите за сигурност за всяка IT атака.
По думите на ръководителя на Федералното ведомство за защита на Конституцията Ханс-Георг Маасен повечето атаки над германските компании и изследователски центрове идват от Китай и Русия. Според него засега няма данни американски или британски тайни служби да са упражнявали и промишлен шпионаж в Германия в рамките на разкрития от Едуард Сноудън шпионски скандал.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри