Шведската компания за домакински уреди Electrolux обяви че ще съкращава разходите си, за да се приспособи към европейския пазар, който продължава да изпитва слабо търсене. Това съобщи компанията в петък, след като обяви нетна печалба за третото тримесечие под очакванията, цитирана от MarketWatch.
Компанията каза, че европейската ѝ дейност, особено в Южна Европа, натежава на продукцията и приходите и очаква търсенето на домакински уреди в Европа да падне с 1% до 2% на годишна база за 2013 г. Все пак компанията отбеляза, че приходите от директни продажби в Европа остават непроменени спрямо миналата година и дори с положителни индикации във Великобритания, Скандинавските страни и Германия.
Electrolux трябва да реагира на слабия европейски пазар и ще започне програма по съкращаване на режийните разходи през четвъртото тримесечие, която ще засегне най-вече Европа, Близкия Изток и Африка. Освен това компанията ще започне проучване на конкурентноспособността на италианския си бизнес.
Тези и други мерки предшестват структурни разходи, включително ревизия на програмата за ресурсно планиране на предприятията, която може да доведе до загуба от 1 млрд. шведски крони, които ще възлязат на 3,4 млрд. крони общо. Тези разходи ще бъдат направени в четвъртото тримесечие на 2013 и през 2014 г.
Компанията обяви, че около 2 хил. служители ще бъдат засегнати от орязването на разходите, като в тази бройка не се включват евентуални съкращения след проучването на дейността в Италия.
Северноамериканският пазар се явява като антипод на европейския – там продажбите продължават да са стабилни, а приходите растат. „Възстановяването на жилищния пазар стимулира търсенето на домакински уреди“, каза изпълнителният директор на Electrolux Кийт Маклафлин и добави, че компанията вдига очакванията си за търсенето на американския пазар от 7% на 9% за 2013 г.
Директните продажби в Южна Америка показаха продължителен ръст, въпреки забавянето на бразилския пазар. Приходите бяха подхранвани от повишаващите се цени, но големи валутни колебания им повлияха негативно, след като бразилският реал отслабна значително спрямо щатския долар. Ръстът на директните продажби в Азиатско-тихоокеанския регион надхвърли 20% за третото тримесечие.
Като цяло Electrolux отбеляза ново тримесечие на отрицателни валутни движения, които се отразиха на приходите от всички сфери на бизнеса. Общият резултат от това е пасив от 519 млн. шведски крони за третото тримесечие, от които почти половината са свързани с Южна Америка.
Нетната печалба през тримесечието падна до 655 млн. крони от 921 млн. миналата година - спад от 29%. Специалистите очакваха средна нетна печалба от 821 млн. шведски крони. Акциите на Electrolux завършиха сесията в четвъртък със 172,80 крони за акция.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?