Нетната миграция в Германия е достигнала 20-годишен връх през 2013 г. благодарение на засиления поток имигранти от тежко засегнатите от дълговата криза Испания и Италия, както и на несекващия поток от поляци към страната, съобщава Ройтерс, като се позовава на данни на германската статистическа служба.
Нетната миграция в най-голямата европейска икономика е нараснала до 437 хил. души през миналата година. Имигрантите от Италия са се увеличили с 52%, а от Испания – с 19%. Нетната миграция от Гърция обаче се е свила с 9 на сто през миналата година.
Най-много имигранти в Германия са пристигнали от Полша през миналата година – 72 хил. души, отчита статистиката.
Населението на Германия е сред най-бързо застаряващите в света, затова бизнесът отдавна призовава недостигът на работна сила да се запълва с имиграция. Същевременно обаче страната трудно понася натиска върху социалната система, което се превърна в гореща тема в навечерието на изборите за Европейски парламент.
Според изчисленията на правителството до 2050 г. една трета от германското население ще е на възраст над 65 години. Освен това се очаква населението на страната да намалее с около една четвърт.
Заради злоупотребите със социални помощи от имигранти Германия планира да приеме законодателство, с което да забрани на хванати в нарушение имигранти от ЕС да влизат в страната за определен период от време.
Вчера Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) публикува статистика, според която Германия е най-желаната дестинация за емигрантите в Европа. Най-голямата европейска икономика е и втората най-желана дестинация за емиграция в света.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението