Европейската комисия (ЕК) одобри 195 транспортни проекта, които ще получат финансиране от Механизма за свързване на Европа. Европейските средства за тези проекти са общо 6,7 млрд. евро, като очакванията на Брюксел са, че те ще привлекат и допълнително публично-частно финансиране на стойност 9,6 млрд. евро.
Сред одобрените проекти е и модернизацията на жп участъка между Костенец и Септември. Прогнозната стойност на дейностите по него от българска страна е за 184,6 млн. евро, но оценката на европейските институции, че ще костват 178,2 млн. евро. Европейското финансиране ще бъде за 151 млн. евро, е видно от публикувания на страницата на ЕК списък.
От Брюксел уточняват, че одобрените проекти са част от основната трансевропейска мрежа (TEN-T).
В ЕК бяха получени 406 предложения за финансиране. Поканата за набиране беше изпратена през ноември 2015 година. Поисканото финансиране от почти 12,5 млрд. евро обаче значително надвишава наличните ресурси.
По тази причина експертите са подбрали проекти, за които преценката е, че са с най-висока европейска добавена стойност. В същото време е гарантирано и балансираното разпределение на средствата по местоположение и по видове транспорт.
Решението на ЕК трябва да бъде потвърдено и от Координационния комитет по Механизма за свързване на Европа. Очаква се окончателно да стане ясно за разпределението на средствата в края на юли.
Бюджетът на Механизма за новия регулаторен период 2014 година – 2020 година е 24,05 млрд. евро.


Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
преди 9 години "ПРОЕКТ" КОЙТО Е ТИПИЧЕН ПРИМЕР ЗА БАНДИТИЗЪМ И ГРАБЕЖ И КОЛОНИАЛНИ ЗАВИСИМОСТИ !!"Прогнозната стойност на дейностите по него от българска страна е за 184,6 млн. евро, но оценката на европейските институции, че ще костват 178,2 млн. евро. Европейското финансиране ще бъде за 151 млн. евро"Какво ще "МОДЕРНИЗИРАТЕ" на този нямащ и 24 КИЛОМЕТРА действаща ЖП линия бе ЕВРОПЕЙСКИ БАНДИТИ, какви са тези 178 мил ? бе господа дупеблизци ??По 7,4 мил.? на километър!!!!Спечелилият търга естествено , че ще е европейска фирма /НАЙ ВЕРОЯТНО НЕМСКА/ПОДИЗПЪЛНИТЕЛЯ ЩЕ СА БЪЛГАРСКИ КРАТУНЧОВЦИ НА КОИТО ЩЕ ПЛАТЯТ НАЙ МНОГО 10% ОТ СТОЙНОСТА НА ПРОЕКТА!!На това му се казва износ на капитали от слаборазвити държави!!!ДОКОГА С ТЕЗИ КОЛОНИАЛНИ ЗАВИСИМОСТИ БЕ ХОРА?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тези 6.7 млрд евро изглежда са доста пари за един ЕС и за Европа и нищо, за нашите лакоми нищоправци. С бездействието си, да не кажа нещо по-силно, те натресоха сумарни загуби за обрулената ни държавица от над 12 млрд лева, но величественото спокойствие и пълното мълчание по случилото се показват, че за нас това са дребни джобни пари за някои. Вероятно имащи отношение към това спокойствие и мълчание. отговор Сигнализирай за неуместен коментар