Енергийните предприятия в Германия трябва да бъдат обезщетени по подходящия начин заради ускорения процес по отказа от ядрената енергетика след инцидента във Фукушима през 2011 г. Това реши Федералният конституционен съд в Карлсруе, цитиран от онлайн изданието на списание Spiegel.
До становището на съда се стигна, след като концерните E.ON, RWE и Vattenfall заведоха дело. По силата на решението до края на юни 2018 г. законодателите трябва да изготвят съотвените закони. След публикуването на становището акциите и на трите концерна поскъпнаха.
Решението на съда в Карлсруе не гарантира, че компаниите ще получат средства. То обаче полага основите за предявяване на претенции по извънсъдебен път или пък при други съдебни процеси.
Припомняме, че коалицията на Християндемократите на Меркел и либералната Партия на свободните демократи реши през 2011 г. да изключи преждевременно всички атомни централи в страната. Повод за решението стана трагедията в японската АЕЦ във Фукушима, предизвикана от земетресение и цунами. Малко преди инцидента властите в Берлин бяха решили да удължат живота на ядрените реактори в Германия, така че на практика решението беше завой на 180 градуса.
Според енергийните предприятия това би нанесло големи икономически щети, но така и не бяха обявени конкретните искания на компаниите за конкретни суми. Според Spiegel обаче вероятно те възлизат като цяло на около 19 млрд. евро.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн