С инвестиции в иновации страните членки на ЕС ще увеличат благосъстоянието си, заяви европейският комисар по транспорт Виолета Булц на конференция за инвестициите в транспорта, организирана от Европейската комисия в София.
Тя коментира основните предизвикателства, пред които е изправен ЕС в момента, като на първо място посочи социалните последици от икономическата криза. По думите й тя „разтресе ЕС из основи“ и извади на дневен ред предложенията на популистите.
Комисарят отбеляза, че в момента всички страни членки регистрират растеж на БВП, еврозоната е излязла от кризата и други показатели показват, че ЕС е по пътя на устойчивото развитие. „Само инвестициите в иновации могат да помогнат всяка членка да увеличи своето благосъстояние“, каза комисарят.
Тя посочи като предизвикателства бежанската вълна, като по думите й вече е намерено устойчиво решение на кризата, както и вълната от терористични актове в Европа. „Започнахме да създаваме инструменти, с които да се справим, трябва да обединим усилията си. Вече обменяме информация чрез службите“, допълни тя.
Като следващо предизвикателство Виолета Булц посочи Brexit, като по думите й трябва да се гледа прагматично на решението на Великобритания. „От 29 март ще говорим по условията, като се спазват принципите за прозрачност, липса на дискриминация и последователност“, заяви комисарят.
Пред цял свят е на дневен ред проблемът с климатичните промени. Транспортът вече не трябва да бъде черната дупка, която замърсява планетата, а трябва да се създават устойчиви решения и здравословни условия за живот, коментира тя.
Като се позова на МВФ, еврокомисарят каза, че 1% повече инвестиции в конвенционалната инфраструктура като транспорт и енергетика води до ръст на БВП от 1,5%. Ако се направи ефективно, растежът може да е 2,5%.
Инвестиционният план за Европа може да доведе до свежи пари, които да бъдат ангажирани в тези процеси. Над 350 млрд. евро европейски инвестиции никак не са малко, допълни тя. По думите й новите транспортни дейности ще помогнат и другите стопански дейности в Европа.
„Днес живеем в цивилизация, която се движи напред от технологиите, трябва да се убедим, че ще капитализираме тези възможности“, допълни тя. И посочи, че развитието на проектите трябва да става на фона на декарбонизация на транспорта.
По темата за безопасността в транспорта комисарят коментира, че 70 души на ден умират по по европейските пътища, а тежките пътни инциденти в ЕС струват 100 млрд. евро годишно, включително с рехабилитацията на пострадалите.
Комисарят подчерта, че европейският план за инвестиции цели да мобилизира допълнителни средства и да разнообрази възможностите за ползване на финансови инструменти. За да бъдем глобални лидери, не можем да инвестираме само в нискорискови проекти, каза тя по повод възможностите на Европейския фонд за стратегически инвестиции, който е насочен към подкрепата на по-рискови проекти. Сега за тях има европейска гаранция и те могат да бъдат подходяща инвестиция за инвеститорите и банките, каза комисарят.
Що се отнася до държавите, които разчитат на кохезионната политика, те по думите й трябва да получат подкрепа, за да привлекат частни инвестиции. Това ще стане чрез съчетаването на Механизма за свързана Европа с възможностите на новите финансови инструменти. Грантовете ще останат, но само за важни проекти, които не могат да привлекат друг капитал.
Комисарят посочи още, че е важно подобряването на финансовата среда, а ЕК иска ограничаване на таксите за инвестиции в инфраструктура от страна на корпоративни субекти.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри