Бъдещето на най-големия пътнически самолет в света - широкофюзелажния A380, поне засега изглежда гарантирано. Дубайската авиокомпания Emirates обяви в четвъртък, че ще поръча 36 машини от модела. По-рано производителят Airbus беше заявил, че без сериозна поръчка бъдещето на A380 след десет години развойна дейност е поставено на карта. Става дума за 20 твърди поръчки и още 16 опции, предава DPA. Преговорите бяха стартирали в края на миналата година, но бяха в застой.
Стойността на новата поръчка по каталожни цени е 16 милиарда долара, но често срещани са сериозни отстъпки при големи поръчки. С оглед на слабото търсене в момента на огромните самолети договорът на практика означава спасяването на модела, за чието спиране на производството публично се спекулира в продължение на месеци.
Airbus изрази убеждението си, че A380 е „предназначен за ера далеч над следващото десетилетие". Концернът очаква допълнителни поръчки, пояснява директорът по продажбите Джон Лихи. Наскоро той заяви, че без споразумение с Emirates програмата за A380 трябва да бъде прекратена.
През миналата година Airbus не получи нито една поръчка за А380, но трябваше да приеме две анулирания. От общо 317 продадени броя A380 вече са доставени 222, от които 101 са само за Emirates - най-големия клиент на A380 с общо 142-те машини. Списъкът с поръчките за A380 се сви до само 95 самолета, от които 46 се смятат за несигурни. Ето защо Airbus вече намали производството.
Airbus получава сертификат за превозването на 853 пътници. Това е и максималният брой пътници, които могат да пътуват на борда му при конфигурация от една икономична класа. Основната конфигурация, която Airbus избира, е за 525 пътници - 10 в първа класа, 76 в бизнес класа и 439 в икономична класа. Някои авиокомпании предпочитат пътническият салон да е с различна конфигурация (Korean Air разполага със самолет с конфигурация за 407 пътници, Air Austral разполага с конфигурация за 840 пътници).
Много авиокомпании междувременно се отказват от огромните машини с четири двигателя и предпочитат по-малки и модерни джетове за дълги дестинации с по-изгодните за обслужване два двигателя. Сред тях са Boeing 787 Dreamliner и Airbus A350.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ