Стачката на служителите на железопътната компания SNCF ще ѝ струва вероятно над 300 милиона евро, заяви президентът ѝ Гийом Пепи. Той обаче допълни, че не вярва тя да продължи и през лятото, предаде AFP, цитирана от БТА.
Железничарите, които протестират най-вече срещу отмяната на техния специален статут, от началото на април организират стачен маратон с прекъсвания на работата за два дни на всеки пет според план, предвиждащ това да продължи до края на юни.
Има сигнали обаче, че тяхното движение се задъхва през последните седмици с намаляване на броя на стачкуващите. В същото време правителство е решено да не се отказва от тази реформа, подкрепяна от мнозинството французи, отбелязва AFP.
При все това биха могли да бъдат внесени поправки в проектозакона, който от края на май трябва да влезе за обсъждане в Сената.
"Стачката струва много пари", подчерта днес в ефира на радио Franceinfo шефът на SNCF Гийом Пепи, който посочи като най-вероятна сумата от над 300 млн. евро.
"Тази реформа е необходима", настоя Пепи. "Можем ли да си представим, че SNCF ще остане монополист и така регионите, например, няма да могат да си избират жп оператор още 10 или 20 години?. Статуквото е смъртоносно за SNCF", повтори той за пореден път.
Следващият епизод от стачка трябва да започне в събота вечерта и да има ден без железничари в понеделник, 14 май.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат