Компаниите могат да бъдат изправени пред допълнителни разходи в размер на 20 милиарда лири (27 милиарда долара) годишно, които ще се дават за спазване на митническите изисквания, ако не се постигне споразумение за Brexit. Това каза днес пред парламента Джон Томпсън, ръководител на британските данъчни и митнически служби, цитиран от БТА.
Напускането на ЕС без сделка ще струва на бизнеса сума, равняваща се на разходите по митническия режим, известен като „максимални улеснения“, защото компаниите ще трябва да попълват данъчни декларации, посочи Томпсън.
„Максималните улеснения“ са един от двата варианта, които британското правителство обсъжда за регулиране на митническия режим след Brexit.
„Ако преминем към разпоредбите на Световната търговска организация, това със сигурност ще изисква митнически декларации, така че ще е идентично по отношение на разходите“, заяви Томпсън по повод цената при липса на споразумение за Brexit.
Премиерът Тереза Мей обеща Великобритания да излезе от митническия съюз с ЕС. Според нея това е необходима стъпка, за да може Лондон да сключва собствени търговски сделки с други страни по света.
Правителството на Мей обаче ще трябва да намери начин как да постигне това според изискванията на ЕС, без да издига сухопътна граница за контрол на стокообмена между британската провинция Северна Ирландия и членката на ЕС Република Ирландия - нещо, което Великобритания обеща да не прави.
Правителството разглежда две възможни опции в дебат, който изложи на преден план дълбокия разрив между тези, които са за цялостно скъсване с Европа и поддръжниците на по-близко сътрудничество с Брюксел.
Единият вариант са вече споменатите „максимални улеснения“, а самата Мей подкрепя т. нар. митническо партньорство, при което Лондон ще наложи мита на равнището на общоевропейските и след това ще възстановява разликите, ако британските тарифи се окажат по-ниски.
Томпсън заяви миналия месец, че моделът на „максималните улеснения“ ще струва около шест пъти повече от тясното митническо партньорство, което той оценява на не повече от 3,4 млрд. британски лири годишно, припомня БТА.
Изчисленията му за стойността на „максималните улеснения“ се основават на всяка митническа декларация, струваща 32,50 британски лири, умножено по 200 милиона, колкото са били вътрешноевропейските товарни пратки през 2016 година, и след това удвоено, за да се отчете бизнесът от двете страни на границата. Още 3 до 7 млрд. британски лири се добавят заради правилата, свързани с изискванията за произход.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?