Еврокомисарят по въпросите за конкуренцията Маргрете Вестагер заяви във вторник, че желае да разгледа всички аргументи, които са против планираното сливане между френския индустриален гигант Alstom и германската Siemens – две от най-големите промишлени компании в света, съобщава New Europe.
Ако сливането бъде завършено, то ще създаде силна френско-германска корпоративна коалиция, която ще окаже сериозно влияние на конкурентоспособността на европейските пазари.
Alstom развива своя бизнес в сферата на енергийния и транспортния сектор. В периода 2010-2011 г. продажбите на компанията надхвърлят 20 млрд. долара, като разполага с над 85 хил. работници.
Берлинската Siemens оперира в няколко направления – комуникации, информатика, автоматика, контрол, енергетика, медицина, транспорт и осветление.
Европейската комисия (ЕК) започна разследване за евентуалните последствия от сливането на двете компании, страхувайки се, че създаването на толкова силен конгломерат ще намали конкуренцията в редица области, като производството на влакове и системите за сигнализация, съобщи Вестагер по време на конференция.
„Хората са разтревожени, но разследването все още продължава и се надяваме, че всеки, който е притеснен относно това сливане, ще се свърже с нас“, заяви тя в Европейския парламента в Брюксел.
Със сливането, което беше оповестено още през септември 2017 г., Siemens и Alstom се стремят да обединят своите дейности, свързани с железопътния транспорт, за да се конкурират успешно с бързата експанзия на китайската CRRC.
Вестагер добави, че ЕК ще разгледа позицията и на други международни индустриални групи в Европа, за да прецени дали те ще бъдат в състояние да упражнят конкурентен натиск върху новия субект, поставяйки краен срок за споделяне на мнение по въпроса до 28 януари 2019 г.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата
преди 7 години На пресконференцията миналия септември, шефа на Алстом го каза директно, бюджета за развойна дейност на CRRC е 7 пъти по-голям от този на френската компания, над 60% от високоскоростните линии в света са в Китай, без създаването на европейски "шампион" по подобие на Еърбъс, шанса за спечелване на търгове извън Европа ще клони към 0. отговор Сигнализирай за неуместен коментар