Икономиката на Турция се е свила повече от очакваното с 3% на годишна база през четвъртото тримесечие на 2018 г. На този фон ранните индикатори за производството и потреблението в страната за първите три месеца от новата година показват смесени перспективи пред страната. Това посочват анализаторите на компанията за кредитно застраховане Coface.
Според данните частното потребление в страната, което представлява близо 60% от брутния вътрешен продукт (БВП), е спаднало с 8,9% на годишна база през четвъртото тримесечие на 2018 г. Потребителите също така са засегнати и от рязкото нарастване на лихвените проценти по кредитите, като среднопретеглената стойност на потребителските кредити е била 38% в средата на октомври спрямо 18% през януари 2018 г.
На този фон налице е и спад на инвестициите с 12,9% на годишна основа през последните три месеца на 2018 г. В строителството те са се понижили с 5,8% спрямо предходната година, докато тези в машини и оборудване са спаднали с близо 26% за същия период. Производителите предпочитат да използват вече установени производствени единици, вместо да инвестират в нови мощности.
При сегашните обстоятелства ще трябва да се ревизира надолу прогнозата за растеж за 2019 година, прогнозират от Coface.
Лъч светлина предоставя нетният износ на страната, който е и една от основните причини да се избегне по-нататъшното свиване на БВП, посочват от Coface. През четвъртото тримесечие на 2018 г. износът е нараснал с 10,6% на годишна база, а вносът е спаднал с 24.4%. В резултат нетният износ е допринесъл с 8,4 процентни пункта за растежа на брутния вътрешен продукт.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт