Новосъздадената партия Brexit на Найджъл Фараж заплашва да издуха консерваторите на премиера Тереза Мей по време на европейските парламентарни избори . Една от причините за възхода на Фараж е неговата популярност в социалните мрежи, решаващо бойно поле за вота, пише Bloomberg.
Със серия от добре полирани и професионално записани видеа, Фараж успява да пребори другите претенденти онлайн и да спечели вниманието на голяма част от гласоподавателите.
„Те залагат всичко, което имат на тази възможност“, споделя Саймън Ъшърууд, бивш директор за Великобритания в академичната група за изследване на връзките между Кралството и Европейския съюз (ЕС) Changing Europe.
Партия Brexit настоява за раздяла между Великобритания и ЕС без споразумение, твърдейки, че отлагането на Brexit е своеобразно предателство спрямо волята на нацията.
Обединението започна от нищото, като достигна до възможността да се класира първо на европейските избори на 23 май.
За торите на Мей, опасността е голяма. Страхът сред консерваторите се отнася до това, че Фараж ще се възползва от своя успех на предстоящия вот, за да откъсне голяма част от електората на консерваторите за следващите парламентарни избори, което ще увеличи влиянието на лейбъристите в национален мащаб.
Дигиталната кампания в момента е особено популярен фактор при изготвянето на стратегия преди изборите за всички големи партии. Рекламирането в социалните платформи помогна на торите да спечелят неочаквано парламентарните избори през 2015 г., като две години след това направиха същото и с лидера на лейбъристите Джереми Корбин.
Използването на Facebook от партия Brexit ни връща обратно към 2016 г., когато кампанията за излизането на Обединеното кралство от ЕС използва именно този евтин метод, за да достигне до широката аудитория.
Активността на Фараж в тази платформа се увеличи от април насам, като кампанията включва популяризиране на дейността на партията, атаки срещу претендентите и споделяне на политически послания, които обикновено биват гледани поне 7 млн. пъти.
Facebook страницата на партия Brexit, създадена през януари тази година, е събрала 108 хил. харесвания, повече от проевропейската Change UK, която беше сформирана февруари 2019 г., събирайки едва 22 хил. харесвания. Торите, от своя страна, както и страницата на лейбъристите, разполагат съответно с 652 хил. харесвания и 1 млн. харесвания, докато Либералните демократи имат около 192 хил. „лайка“.
Разходите за реклама на партия Brexit във Facebook за последната седмица възлизат на 27 311 паунда, или близо четири пъти повече в сравнение с тези на консерваторите и двойно повече от разходите на лейбъристите.
Единственото партийно обединение, което изпреварва в това отношение Фараж, е Change UK, която е инвестирала 52 676 паунда в реклами в конкретната платформа.
Изненадващото представяне на новата партия предизвика въпроси относно финансовия източник. Председателят на партия Brexit Ричард Тайс заяви пред BBC Radio в понеделник, че са получили дарения от по 25 паунда от над 100 хил. души.
Тайс отказа да отговори на въпрос, дали партията му взима и дарения в чуждестранна валута.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска